خبرگزاری کار ایران

اعتراض صنفی کارگران پیمانی منطقه عملیاتی پارسیان/ گزارش تصویری

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۲۴۵

«صبح امروز تعدادی از کارگران پیمانی شاغل در شرکتهای تابعه نفت و گاز منطقه عملیاتی پارسیان که تعدادشان به بیش از ۸۰ نفر می‌رسد در واکنش به بی‌توجه‌ای به پرداخت مطالبات صنفی خود، دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان حراست واقع در درب ورودی این شرکت اجتماع کردند.»

جمعی از کارگران پیمانی منطقه عملیاتی پارسیان در اعتراض به آنچه تاخیر و تبعیض در نحوه پرداخت حقوق  می‌خوانند صبح امروز دست از کار کشیده و مقابل ساختمان حراست شرکت منطقه عملیاتی پارسیان  واقع در شهرستان لامرد استان فارستجمع کردند.

 منابع خبری ایلنا حاضر در این تجمع صنفی گزارش دادند، صبح امروز تعدادی از کارگران پیمانی شاغل در شرکتهای تابعه نفت و گاز منطقه عملیاتی پارسیان که تعدادشان به بیش از ۸۰ نفر می‌رسد در واکنش به بی‌توجه‌ای به پرداخت مطالبات صنفی خود، دست از کار کشیدند و مقابل ساختمان حراست واقع در درب ورودی این شرکت اجتماع کردند.

بر اساس این گزارش، کارگران معترض در واحدهای ترابری سبک و سنگین، خدمات، مکانیک و حراست تحت مسئولیت چند شرکت پیمانکاری همانند شهاب جم، صفای جم، ارمغان سیرجنوبی، پارسا انرژی، موج سبز فراشبن در منطقه عملیاتی پارسیان (تابناک) مشغول بکار هستند.

کارگران معترض مدعی‌اند حقوقشان هر ماه با تاخیر پرداخت می‌شود. علاوه بر تعویق یک ماه حقوق در بهمن‌ماه، مطالبه دیگر کارگران دریافت پاداش بهرهوری شش ماهه اول سال، حق عیدی و سنوات پایان سال است.

کارگران در این مورد اضافه کردند: شرکت نفت هر سال دو بار به کارگران رسمی، قراردادی و پیمانی شاغل در منطقه زاگرس جنوبی پاداش بهره‌وری پرداخت می‌کرد اما امسال طبق ابلاغ دستورالعملی از سوی وزارت نفت هیچ سهمی برای پرداخت پاداش بهره‌وری کارگرانی که بصورت پیمانکاری در پروژه‌های در دست احداث منطقه زاگرس جنوبی مشغول کار هستند، در نظر گرفته نشده است.

طبق اظهارات کارگران منطقه عملیاتی پارسیان؛ مبلغ پاداش تعیین شده با احتساب شاخص‌هایی همچون پایه حقوق، فوق‌العاده ویژه، کارگاهی، حق جذب، حق مقام، بدی آب و هوا و محرومیت از تسهیلات زندگی از ۷۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان برای هر یک از مشمولان متغیر است.

کارگران پیمانی منطقه عملیاتی پارسیان معتقدند هر چند این پرداختی‌ها علاوه بر ایجاد انگیزه بیان گر حمایت مالی از نیروی کار صنعت نفت ایران است اما این حمایت و قدردانی نباید تنها شامل گروه کوچکی از نیروهای کار شود. بنابراین از مسئولان وزارت نفت انتظار می‌رود که حداقل در تخصیص پرداخت‌های انگیزشی سهم واقعی ما را نیز در نظر بگیرند.

همچنین به ایلنا گزارش شده است اجتماع امروز کارگران باعث شده است فعالیت برخی واحد‌های منطقه گازی پارسیان به حالت نیمه تعطیل در آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز