خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد

تجمع کارگران برق منطقه‌ای استان تهران مقابل مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۲۲۳

«این کارگران معترض که تعدادشان حدود ۱۰۰ نفر برآورد می‌شود درباره علت تجمع امروزشان می‌گویند به دستور دفتر ریاست جمهوری از تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال جاری ۳۵ درصد به حقوق کارکنان ستادی وزارت نیرو به عنوان فوق العاده شغل افزوده شده است که سایر کارگران شاغل که خارج از ستاد در مشاغل فنی فعالیت می‌کنند از آن بی‌بهره هستند.»

جمعی از کارگران شاغل در شرکت‌ برق منطقه‌ای استان تهران صبح امروز (دوشنبه ۱۲ اسفند ماه) مقابل مجلس تجمع کردند.

این کارگران معترض که تعدادشان حدود ۱۰۰ نفر برآورد می‌شود درباره علت تجمع امروزشان می‌گویند به دستور دفتر ریاست جمهوری از تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال جاری ۳۵ درصد به حقوق کارکنان ستادی وزارت نیرو به عنوان فوق العاده شغل افزوده شده است که سایر کارگران شاغل که خارج از ستاد در مشاغل فنی فعالیت می‌کنند از آن بی‌بهره هستند.

به ادعای کارگران، با اختصاص این فوق العاده شغل به کارگران ستادی، فاصله مزدی آنان با همکارانشان بر اساس پایه حقوق از ۳۰۰ تا یک میلیون تومان می‌شود. همچنین قرار است حداکثر تا ۱۰ روز آینده به کارگران ستادی ۱۴ درصد اضافه سالانه تعلق گیرد که باز هم کارگران برق منطقه ای از آن بی‌بهره می‌شوند.

به گفته این کارگران، این مشکل مربوط به همه کارکنان وزارت نیرو در سراسر کشور می‌شود اما امروز فقط کارگران شاغل در تهران نسبت به این موضوع و اکنش نشان داده‌اند.

همچنین در حاشیه این اعتراض نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس توسط کارگران تحویل داده شد. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز