خبرگزاری کار ایران

در هفته منتهی به ۲۱ شهریور ماه؛

افزایش ۱۰ درصدی قیمت میوه و ۷ درصدی تخم‌مرغ

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۶۵

بر اساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به ۲۱ شهریور ماه نشان می‌دهد که در این هفته بهای ۴ گروه کالایی نسبت به هفته گذشته افزایش و ۴ گروه کاهش داشته است و قیمت ۳ گروه کالایی بدون تغییر بوده است همچنین، قیمت میوه های تازه نسبت به هفته مشابه ماه قبل افزایش ۹.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به ۲۱ شهریور ماه نشان می‌دهد که در این هفته بهای ۴ گروه کالایی نسبت به هفته گذشته افزایش و ۴ گروه کاهش داشته است و قیمت ۳ گروه کالایی بدون تغییر بوده است همچنین قیمت میوه های تازه نسبت به هفته مشابه ماه قبل افزایش ۹.۶ درصدی و تخم‌مرغ افزایش ۶.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی ۱۱ گروه کالایی در هفته منتهی به ۲۱ شهریور ماه نشان می‌دهد که بهای ۴ گروه کالایی نسبت به هفته گذشته افزایش و ۴ گروه کاهش داشته است همچنین قیمت ۳ گروه کالایی ثابت بوده است.

بر اساس این گزارش قیمت برنج ۰.۱ درصد، میوه‌های تازه ۲.۵ درصد، سبزی‌های تازه ۰.۴ درصد و قندوشکر ۰.۱ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته‌اند و تخم‌مرغ ۰.۳ درصد، حبوب ۱.۲ درصد، گوشت و مرغ ۰.۶ درصد و روغن نباتی ۰.۱ درصد کاهش قیمت داشته‌اند همچنین لبنیات، گوشت قرمز و چای بدون تغییر قیمتی ثابت ماندند.

گفتنی است قیمت گروه لبنیات و روغن بدون هیچ تغییر قیمت نسبت به هفته مشابه ماه قبل ثابت ماندند و گروه قندو شکر، گوشت مرغ و حبوب هر کدام با ۰.۱ درصد کاهش این هفته را پشت سر گذاشتند؛ ۶ گروه کالایی نیز افزایش قیمت داشته اند که در این بین میوه‌های تازه با ۹.۶ درصد بیشترین افزایش بها و گوشت قرمز با ۰.۵ درصد کمترین افزایش را داشتهاند.

همچنین، تخم‌مرغ ۶.۸ درصد، چای ۴.۶ درصد، سبزی های تازه ۲.۷ درصد و برنج ۰.۲ درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل افزایش قیمت داشته‌اند.

لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر قیمت نسبت به هفته گذشته ثابتماند و تخم‌مرغ با ۰.۳ درصد کاهش شانه‌ای ٨٨٠٠ الی ۱۱ هزار تومان به فروش رسید.
برنج و حبوب
در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخلی درجه یک ۰.۱ درصد افزایش و بهای برنج داخلی درجه دو ۰.۱ درصد کاهش داشت همچنین، در گروه حبوب، قیمت نخود ثابت و بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۲ تا ۱.۸ کاهش داشته است.

میوه ها و سبزی های تازه
گفتنی است nv میادین زیر نظر شهرداری انجیر و انار عرضه کمی داشت و سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه کردند که در گروه میوه‌های تازه قیمت انار معادل ۱۶.۱ درصد کاهش و بهای سایر اقلام ۱.۱ تا ۷.۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین، در گروه سبزی‌های تازه بهای سبزی‌های برگی بدون تغییر و قیمت گوجه فرنگی۴.۸ درصد، بادنجان ۱.۹ درصد، لوبیا سبز ۱.۷ درصد افزایش و قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۲ تا ۴.۳ درصد کاهش داشته است.

گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود و قیمت گو شت مرغ معادل ۰.۶ درصد کاهش داشت.
قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته بهای قند، چای خارجی و روغن نباتی جامد بدون تغییر بود. قیمت شکر معادل ۰.۲ درصد افزایش و بهای روغن نباتی مایع ۰.۱ درصد تنزل داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز