خبرگزاری کار ایران

بایرن‌مونیخ قهرمان بوندس‌لیگا شد

بایرن مونیخ با برد تیم اینگولشات، چهارمین قهرمانی متوالی‌اش را به دست آورد.

به گزارش ایلنا، بازی‌های هفته سی‌و‌سوم  بوندس‌لیگا امروز (شنبه) به‌صورت همزمان از ساعت 18 به وقت تهران برگزار شدند که در مهمترین آنها، بایرن مونیخ صدرنشین در خانه اینگولشتات با نتیجه 2 بر یک پیروز شد و چهارمین قهرمانی متوالی‌اش در لیگ دسته اول فوتبال آلمان را قطعی کرد تا از این حیث رکورددار باشد.

گل نخست این بازی را روبرت لواندوفسکی در دقیقه 15 از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند.. لواندوفسکی در دقیقه 32 بایرن را دو گله و خودش را 29 گل کرد. موریتس هارتمان در دقیقه 42 از روی نقطه پنالتی یکی از گل‌های خورده را برای اینگولشتات جبران کرد تا تیمش با حداقل اختلاف به رختکن برود. در نیمه دوم دو تیم موقعیت‌های گلزنی دیگری داشتند، اما هیچ یک از آنها به گل تبدیل نشد تا بازی با همان سه گلی که در نیمه نخست به ثمر رسید، خاتمه پیدا کند.

به این ترتیب بایرن مونیخ در آخرین فصل مربیگری پپ گواردیولا در این تیم،‌ سومین قهرمانی متوالی‌اش را با این مرد اسپانیایی جشن گرفت و حالا چشم به فینال جام حذفی آلمان دارد تا دوگانه قهرمانی‌های داخلی‌اش را کامل کند.

در دیگر بازی مهم هفته سی‌و‌سوم بوندس‌لیگا، بورسیا دورتموند رده دومی در خانه اینتراخت فرانکفورت با نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد، هرچند این باخت تغییری در جایگاه شاگردان توماس توخل در جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا ایجاد نکرد. استفان آینگنر در دقیقه 14 تنها گل این بازی را برای اینتراخت به ثمر رساند.

امروز همچنین بایرلورکوزنی که عنوان سومی‌اش در این فصل بوندس‌لیگا از پیش مسجل شده بود، در خانه بورسیا مونشن‌گلادباخ با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد. چارلز آرانگیس در دقیقه 20 برای بایر‌لورکوزن و آندره هان در دقایق 43 و 79 برای مونشن‌گلادباخ گلزنی کردند. با این نتیجه مردان راجر اشمیت 57 امتیازی ماندند. بورسیا مونشن‌گلادباخ اما با 52 امتیازی شد تا جایگاه خود را در رده چهارم جدول تثبیت کند و شانسش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را افزایش داد.

در سایر بازی‌های هفته ماقبل پایانی بوندس‌لیگا نتایج زیر رقم خورد:

کلن صفر - وردربرمن صفر

هامبورگ صفر- ولفسبورگ یک

هانوفر یک - هوفنهایم صفر

هرتابرلین یک - دارمشتات 2

اشتوتگارت یک - ماینتس3

 

کد خبر : ۳۶۸۷۳۴