خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت نقل و انتقالات تابستانی لیگ‌برتر ایران/ استقلال، پرسپولیس و سپاهان در مثلث قدرت (جدول)

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۰۳۹

پنجره نقل و انتقالاتی در تابستان هنوز به پایان نرسیده اما اکثر تیم های لیگ برتری به برگزاری دیدارهای دوستانه و اردوهای تدارکاتی مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی از  ۲۴ خردادماه آغاز شده و تیم های لیگ برتری با اغلب با گزینه های مدنظرشان به توافق رسیدند و در این بین انتقال های پر سر و صدای هم انجام شد.

با گذشت یک ماه از انتقالات تابستانی باشگاه لیگ برتری فعالیتشان این روزها کمتر شده و بیشتر تیم ها به برپایی اردو های آماده سازی مشغول شده اند.

نگاهی خواهیم داشت به اتفاقاتی که تا به امروز برای تیم های لیگ برتری در پنجره تابستانی رخ داده است:

استقلال تهران

علیرضا منصوریان که پیش از باز شدن پنجره انتقالات تابستانی گفته بود قصد دارد دو بازیکن را به خدمت بگیرد تا به امروز با پژمان منتظری، مجتبی جباری، داریوش شجاعیان، حسن بیت سعید، سجاد شهباز زاده و مهدی قائدی را به لیست بازیکنان بزرگسال اضافه کرد. تنها جدا شده قطعی از جمع آبی پوشان کاوه رضایی است که به شارلوای بلژیک پیوست. بهنام برزای هم چون از لیست کنار گذاشته شده بود، با توجه به پر بودن لیست 18 نفره هنوز جواب قطعی از مسئولان آبی ها دریافت نکرده است.

 

استقلال خوزستان

با جدایی سیروس پورموسوی از جمع خوزستانی ها آنها با عبدالله ویسی به توافق رسیدند و او دوباره هدایت این تیم را بر عهده گرفت. محمد طیبی، مهدی زبیدی، مهدی مومنی، دانیال ماهینی، پیمان شیرزادی، حسن بیت سعید و علی اصغر عاشوری که فصل سختی را از لحاظ منابع مالی پشت سر گذاشتند نتوانستند برای تمدید قرارداد مسئولان این تیم به توافق برسند و از این تیم جا شدند. در این بین ویسی خریدهای خوبی داشت و موفق شد با رضا کرملاچعب، طالب ریکانی، عباس بوعذار و موسی کولیبالی به توافق برسد.

پارس جنوبی جم

نماینده جنوبی فوتبال که با قهرمانی در لیگ دسته اول به جمع تیم های برتر رسیده موفق شد با محسن فروزان، دروازه بان سابق استقلال، محمد طیبی و مهدی زبیدی، دو بازیکن باارزش فصل پیش استقلال خوزستان، میثم نقی زاده و  محمد علی فرامرزی بازیکن فصل گذشته برق شیراز قرارداد امضا کند تا با هدایت مهدی تارتار در لیگ برتر به ماجراجویی ادامه بدهند.

گفتنی است؛ نوشی صوفیانی، مهرآزما و خمیسی از این تیم جدا شدند.

 

گسترش فولاد تبریز

فراز کمالوند راهی صنعت نفت آبادان شد تا لوکا بوناچیچ، سرمربی فصل پیش گل گهر سیرجان هدایت تبریزی ها را در لیگ هفدهم قبول کند. داریوش شجاعیان مهم ترین خروجی این باشگاه بود که پس از کش و قوس های فراوان راهی استقلال تهران شد. زنده روح، حاج محمدی، فخرالدینی و مهرداد قنبری خریدهای لوکا تا به امروز هستند و به غیر از شجاعیان بابک حاتمی، مرتضی اسدی، لوسیانو پریرا، حسینی، باتیستا، محمد نصرتی و اکرامی از گسترش جدا شدند.

 

پدیده

رضا مهاجری که در هفته های پایانی لیگ شانزدهم توانست شاگردانش را از انتهای جدول به رتبه مطلوبی برساند پس از دست دادن زامهران، جعفری، شاکری، روشنگر و عسگرپور موفق شد حاتمی، خانزاده، خلعتبری، قاضی و صادقی را با امضای قرارداد به جمع مشهدی اضافه کند.

 

پرسپولیس

قهرمان فصل گذشته با نظر برانکو ایوانکوویچ تا به امروز گادوین منشا، سیامک نعمتی، شجاع خلیل زاده و شایان مصلح را جذب کرده تا ترکیب رویایی اش را تکمیل کند. رامین رضاییان، سروش رفیعی و رضا کرملاچعب بازیکنانی هستند که برای لیگ هفدهم در فهرست بازیکنان پروفسور قرار ندارند.

 

پیکان

مجید جلالی که در لیگ ایران به بازیکن سازی و معرفی استعدادهای آینده معروف است در پنجره تابستانی منشا و نعمتی را به پرسپولیس فروخت و در عوض دو بازیکن سابق استقلال تهران یعنی بختیار رحمانی و مهدی مومنی را به خدمت گرفت. حجت حق وردی دیگر ورودی خودروسازان تا به امروز است؛ سیاوش یزدانی هم جمع شاگردان جلالی را ترک کرده.

 

تراکتورسازی

امیر قلعه نویی پس از کسب سهمیه آسیایی برای فصل بعدی جمع تبریزی ها را ترک کرد تا یحیی گل محمدی هدایت تراکتور را در فصل هفدهم لیگ برتر عهده دار باشد، آقا یحیی در پنجره تابستانی با توجه به محرومیتی که از سوی فیفا برای آنها ارسال شده است از جذب بازیکن محروم هستند. در این محرومیت چند بازیکن تبریز را ترک کردند: آقایی، اخباری و جاسم.

 

ذوب آهن

امیر قلعه نویی دوباره به فوتبال اصفهان بازگشت اما این بار هدایت سبزپوشان اصفهانی را برعهده گرفت. ذوب فصل گذشته رقابت نزدیکی با سپاهان داشت و این فصل هم شاهد رقابت هیجان انگیز و بازگشت دوباره این دو تیم به تیم های مدعی قهرمانی خواهیم بود. قلعه نویی تا به امروز با اسماعیل شریفات و حمید بوحمدان قرارداد امضا کرده و مهرداد قنبری و جری بنگستون از جمع سبزپوشان جدا شده اند.

سایپا

مشکلات مالی نفت تهران موجب شد تا علی دایی قطع همکاری کند و دوباره راهی سایپا شود. دایی که سابقه ی قهرمانی در جام حذفی به همراه نارنجی پوشان را در کارنامه اش موجود است، موفق شده دانشگر، رضاوند، ماهینی، اسدی، عباس زاده و اخباری را نارنجی پوش کند و در این بین پورقاز، رضایی، خلعتبری و لک را در لیست خروجی اش ببیند.

سپاهان 

زلاتکو کرانچار آقایی، جعفری، انصاری، یزدانی، ثاقبی و پورقاز را به اصفهان آورد تا تیم مدنظرش را تکمیل کند هرچند که او منتظر جواب مسئولان استقلال بود تا در صورت امکان جپارف را هم زردپوش نگه دارد. لیست خروجی سپاهان را ریکانی، کولیبالی، خلیل زاده، بهزادی، کریمی، حاج صفی وعبدی تشکیل می دهند.

 

سپیدرود

سرخپوشان گیلانی که نیم قرن از آخرین دوره حضورشان در لیگ برتر می گذشت به همراه پارس جنوبی جم به عنوان تیم ها برتر لیگ دسته اول به سطح اول فوتبال ایران راه یافتند تا ماجراجویی جدیدی را با سرمربی جوانشان، علی نظرمحمدی آغاز کنند. با توجه به شرایط مالی این تیم نظر محمدی موفق شد تا شاکله اصلی تیمش را حفظ کند وبا اکثر بازیکنان فصل پیش این تیم برای ادامه همکاری به توافق دست پیدا کند.

سپیدرود تنها خروجی اش شایان مصلح بود که در دوراهی سرخابی های پایتخت، پرسپولیس تهران را انتخاب کرد. در این بین  آهی، رضایی، صادقی، غلامی و جماعتی به سپیدرود پیوستند. میعاد یزدانی که از این تیم به استقلال تهران پیوسته بود دوباره اما به صورت قرضی به این تیم گیلانی بازگشت.

 

سیاه جامگان 

اکبر میثاقیان که در هفته پایانی فصل پیش موفق شد برابر پرسپولیس به برتری دست پیدا کند به قهرمانی جدید در تاریخ این باشگاه تبدیل شد چرا که با کسب سه امتیاز موفق در انتهای جدول موفق شد از صبای قم و ماشین سازی تبریز جدا شود و در سطح اول فوتبال ایران باقی بماند. شاکری و امرایی به لیست بازیکنان میثاقیان اضافه شدند و در آن سو میداودی و خانزاده از این تیم مشهدی رفتنی شدند.

 

صنعت نفت آبادان

فراز کمالوند در اقدامی جالب هدایت صنعت نفت آبادان را برعده گرفت تا پس از چندسال تجربه مربیگری در فوتبال تبریز اینبار در جنوب کشور ایده هایش را اجرا کند. صنعت نفت یکی ازتیم های پرکار در تابستان بوده و تا به امروز با سزاز، جهانبخش، صوفیانی، کریمی، پریرا، اسدی، باتیستا و جاسم کرار به توافق رسیده در حالیکه زلیکانی و اعتمادی تنها خروجی های این تیم در تابستان هستند.

 

نفت تهران

اولین تجربه سرمربیگری علی کریمی آن هم در تیمی همانند نفت تهران که مشکلات مالی اش شاید به منحل شدن این تیم به وقوع بپیوندد، جالب خواهد بود. فشنگچی، صادقیان، علی عسگر، منوچهری، مهرآزما تا به امروز برای به میدان رفتن تحت هدایت کریمی به نفت پیوسته اند و شهباززاده، بوعذار، رضاوند، اسدی، دانشگر، صادقی و قاضی این تیم تهرانی را ترک کرده اند.

 

فولاد خوزستان

سیروس پورموسوی فصلی سخت و باالتهاب را در شرایط سخت مالی استقلال خوزستان پشت سر گذاشت اما حاضر نشد تا برای لیگ هفدهم هم این شرایط را پذیرا باشد و راهی دیگر تیم خوزستان یعنی فولاد خوزستان شد. پورموسوی با مبعلی، شیرزادی، لک، زهیوی و عاشوری قرارداد امضا کرده و رحمانی، شریفات، بوحمدان، انصاری و جماعتی را از دست داده است.

آخرین وضعیت  نقل و انتقالات تابستانی لیگ‌برتر ایران/ استقلال، پرسپولیس و سپاهان در مثلث قدرت (جدول)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز