خبرگزاری کار ایران

تکواندوی قهرمانی جهان-روسیه؛

پایان کار علیزاده با مدال برنز/ تاریخ‌نگاری به سبک کیمیای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۹۶۵

کیمیا علیزاده، تکواندوکار شایسته کشورمان در مرحله نیمه نهایی نتیجه را به نایب قهرمان دوره قبل مسابقات جهانی واگذار کرد و مدال برنز را به گردن آویخت.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، در ادامه آخرین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان(G12)، در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابینسک روسیه، کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها رو در روی "مایو هامادا" از ژاپن(نایب قهرمان دوره قبل جهان) قرار گرفت و در پایان با قبول شکست 5 بر 2، اولین مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان بانوان در تاریخ تکواندوی زنان ایران را به گردن آویخت.

کیمیا علیزاده، تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم کشورمان، برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی این مسابقات، ابتدا به مصاف "ماگدالنا لپروسکا" از لهستان رفت و در پایان با نتیجه 10 بر صفر برنده شد، سپس در مرحله دوم با "مارتینا زوبسیک" از کرواسی، دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن رقابت کرد که پس از تساوی 3-3 در راند طلایی به برتری رسید و با شایستگی به مرحله سوم راه یافت.

تکواندوکار شایسته کشورمان در سومین مبارزه نیز "چینه لویس" امریکایی را پس از تساوی 4-4، در راند طلایی از پیش رو برداشت و در ادامه، برای راهیابی به جمع 4 تکواندوکار برتر با "جید جونز" انگلیسی، قهرمان المپیک لندن و نفر اول رنکینگ المپیک و جهان رقابت کرد که در پایان با یک رقابت زیبا، جذاب و دیدنی 10 بر 9 به برتری رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

این اولین مدال تاریخ تکواندوی بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان است.

این دوره از مسابقات ار روز 22 اردیبهشت ماه در 8 وزن جهانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 144 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و امروز (دوشنبه به پایان می رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز