خبرگزاری کار ایران

فردا روز سرنوشت‌ساز سرخابی‌ها؛

تازه‌ترین دربی استقلال و پرسپولیس در مزایده سوم/هدایتی جدی‌ترین متقاضی خرید

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۵۷۵

فردا چهارشنبه سومین مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حالی برگزار خواهد شد که لغو دو مزایده قبلی، سرنوشت مزایده جدید را نیز در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه شورای قیمت‌گذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اواسط دی 93 با حضور وزرای ورزش، اقتصاد و دادگستری در محل سازمان خصوصی‌سازی برگزار و قیمت‌پایه و شرایط مزایده سرخابی‌ها اعلام شد.

بنابر این مصوبه، قیمت پایه هر باشگاه 290میلیارد تومان تعیین شد و نحوه پرداخت نیز از قرارپرداخت 40 درصد نقد و60 درصد در اقساط دو ساله به تصویب این شورا رسید. البته مقرر شد 20 درصد از سهام این دو باشگاه از سوی خریدار به 100 نفر از هواداران و پیشکسوتان دو باشگاه(با تایید وزارت‌ورزش) واگذار شود.

بعد از اعلام قیمت دو باشگاه، نظرات متفاوتی از سوی برخی پیشکسوتان و کارشناسان در مورد میزان قیمت مطرح شد. برخی معتقد بودند این قیمت بسیار بالاست و برخی دیگر می‌گفتند قیمت بسیار پایین است و این دو باشگاه بیشتر از آنچه هستند می ارزند، زیرا خریداران می توانند تنها از طریق خرید برند این باشگاه ها درآمدزایی کنند.

دو مزایده اول بدون مشتری ماند

سرانجام موعد 27 بهمن و نخستین مزایده باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال فرا رسید اما به دلیل دریافت نشدن پاکت پیشنهادی از سوی خریداران، این مزایده لغو شد.

پس از بررسی مجدد در شورای عالی بورس، 19 اسفند به عنوان تاریخ مزایده دوم اعلام شد. برای دور دوم واگذاری، قیمت مزایده تغییری نکرد اما شرایط آن با افزایش تعداد اقساط تسهیل شد.

با این حال دراین تاریخ نیز به سبب نبود متقاضی خرید و عدم ارایه پاکت پیشنهادی مزایده لغو و به اوایل سال 94 موکول شد.

شرایط فروش باشگاه ها در مزایده سوم بازهم تسهیل شد. در مزایده اول خریدار باید 40 درصد مبلغ را به صورت نقد و مابقی آن را در اقساط دو ساله پرداخت می کرد. در مزایده دوم این شرایط به 25 درصد نقد و اقساط چهار ساله تبدیل شد. در مزایده سوم نیز قرار است خریداران 20 درصد مبلغ را نقدی و بقیه آن را در اقساط پنج ساله بپردازند.

به گفته رئیس سازمان خصوص سازی در مزایده دوم بعضی از مالکان باشگاه های لیگ برتری به این سازمان مراجعه و عنوان کردند که درج این که مالکان سهام باشگاه های موجود حق شرکت در مزایده را ندارند، باعث کاهش متقاضیان می شود و به این دلیل در مزایده سوم این شرط اضافی هم حذف شد.

متقاضیان خرید برای سرخپوشان
قبل از مزایده سوم خبرهایی در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه چند شرکت خودروسازی علاقه مند به خرید این دو باشگاه هستند و حداقل دو یا سه شخص حقیقی هم برای خرید پرسپولیس قدم پیش گذاشته اند.

یکی از کسانی که گفته می شود در بحث خرید باشگاه پرسپولیس حضور پیدا می کند، مدیرعامل سابق این باشگاه است که گفته می شود اگر خودش نیز شرایط شرکت در مزایده را نداشته باشد، شاید از طریق افراد دیگری اقدام به خرید کند.

از سوی دیگر گفته می شود حسین هدایتی یکی دیگر از افرادی که به عابر بانک ورزش معروف است برای خرید این باشگاه وسوسه شده است.

گفته می شود که این فرد در روزهای اخیر فعال تر از قبل شده است به طوری که برخی پیشکسوتان باشگاه نیز با حضور در کنار او برای وی تبلیغ می کنند .دوشنبه برخی رسانه ها خبر دادند این فرد به صورت رسمی درخواست خود را برای خرید پرسپولیس به سازمان خصوصی سازی ارائه کرده است.

اما در آن سوی میدان بازار استقلالی ها سرد است و هنوز کسی حداقل در فضای رسانه ای برای خرید این باشگاه ابراز علاقه نکرده است.

باید دید آیا روز چهارشنبه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی واگذار خواهند شد یا مانند دو مزایده قبل بازهم کار واگذاری بی نتیجه می ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز