خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران چادرملو نسبت به کاهش ۲۰ درصدی پاداش تولید

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۸۹۸

«در دو ماه اخیر به دلیل کاهش میزان تولید به شدت از میزان کارانه‌ها کاسته شده که این مسئله منجر به اعتراض کارگران سایت صنعتی و «خط کوه» شده است.»

کارگران سایت صنعتی معدن چادرملو از ابتدای امسال با کاهش ۲۰ درصدی کارانه یا پاداش تولید مواجه شده‌اند.

کارگران معدن چادرملو به ایلنا گفته‌اند در دو ماه اخیر به دلیل کاهش میزان تولید به شدت از میزان کارانه‌ها کاسته شده که این مسئله منجر به اعتراض کارگران سایت صنعتی و «خط کوه» شده است.

بر اساس این گزارش، کاهش ۲۰ درصدی پاداش تولید از فرودین ماه امسال اتفاق افتاده و کم کم این کاهش ۲۰ درصدی برای سایر بخش‌های معدن مانند خط کوه نیز اجرا شده است.

یک منبع آگاه خبری در این کارخانه از اعتراض صنفی کارگران سایت صنعتی چادرملو در خبر داد و گفت: روز سه شنبه ۹ دی ماه نزدیک به ۲۵۰ نفر از کارگران سایت صنعتی معدن چادرملو در اعتراض به کاهش شدید کارانه‌ها در محل کارخانه تحصن کردند.

این منبع کارگری اضافه کرد: این اعتراض صنفی به صورت همزمان توسط کارگران خط کوه نیز انجام شد که طی آن کارگران این بخش نیز برای چند ساعتی دست از کار کشیدند. به گفتهٔ وی کارگران سایر بخش های معدن نیز دارای مشکلات صنفی مشابهی هستند.

این منبع آگاه افزود: با وعده‌های داده شده قرار شد جلساتی در تهران برگزار شود تا نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم به عمل آید. به گفتهٔ وی کارفرمای معدن چادرملو به کارگران اعلام کرده است طبق دستور وزارت کار اقدام به کم کردن کارانه‌ها کرده است. اقدامی که قرار است از سوی نمایندگان کارگری معدن چادرملو با استعلام از سوی وزارتخانه در خصوص کاهش کارانه‌ها پیگیری شود.

گفتنی است معدن چادرملو دارای بیش از ۲۱۷۰ کارگر است که در بخش‌های سایت صنعتی، سنگ شکن، خط کوه، بخش‌های آزمایشگاهی و کارگاهی و… که تحت نظر شرکت پیمانکاری آسفالت طوس فعالیت می‌کند مشغول به کارند. عمده‌ترین مشکلات کارگران معدن چادرملو در دو سالهٔ اخیر، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش کارانه‌ها و درخواست بازگشت دبیر اخراجی انجمن صنفی کارگران چادرملو بوده است. کارگران معدن جادرملو سال گذشته نیزدر واکنش به اخراج «بهرام حسنی‌نژاد»نماینده صنفی‌شان دست از کار کشیده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز