خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اراضی مازندران عنوان کرد؛

حمایت امور اراضی مازندران از صنایع تبدیلی تکمیلی بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۷۵۸

مدیر امور اراضی مازندران گفت: امور اراضی از صنایع تبدیلی تکمیلی بخش کشاورزی استان حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا از ساری ،رضا دوستی ایرانی اظهار کرد: به منظور اشتغال زایی و حمایت از بهره‌برداران بخش کشاورزی و افزایش رونق اقتصاد کشاورزی، حمایت از صنایع تبدیلی تکمیلی بخش کشاورزی از اولویت مهم امور اراضی مازندران است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مازندران یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است در تولید برنج، مرکبات، چای، پنبه، زیتون و سایر محصولات کشاورزی در کشور دارای رتبه است، لازم است برای رونق اقتصادی، حمایت از تولید محصولات بخش کشاورزی و ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان، حمایت از صنایع تبدیلی تکمیلی بخش کشاورزی در دستور کار قرار گیرد چراکه با این اقدام علاوه بر رونق اقتصاد کشاورزی زمینه اشتغال پایدار و افزایش تولید فراهم می شود و مانع تغییرکاربری غیرمجاز اراضی می‌شود.

دوستی با بیان اینکه در راستا ارتقاء کیفی کشاورزی کشور از مجریان احداث صنایع تبدیلی تکمیلی حمایت می شود، گفت: اراضی ملی برای اینگونه فعالیت‌ها در استان واگذار می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: این مدیریت آمادگی دارد اشخاص واجد شرایط دارای اهلیت اعتباری و فنی را طبق مقررات جایگزین مجریان طرح‌های واگذاری غیرفعال می‌کند.

وی تصریح کرد: برای تحقق این امر مهم، اراضی ملی موضوع طرح‌های غیرفعال فسخ یا استرداد شده در هیات نظارت بر طرح‌های قابل واگذاری از اولویت است و استناد به ماده 52 قانون رفع موانع تولید، امکان تغییرکاربری اراضی زراعی درجه چهار و بالاتر در کمیسیون تبصره یک ماده قانون اصلاحی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز