خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قائم شهر:

کلاس آموزش ایمنی و آتش نشانی برای آتش نشانان شهرک صنعتی بشل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۶۸۹

اگر حادثه ای مانند سیل یا حریق رخ دهد، شهروندان باید هم بتواند به خود و هم به دیگران کمک کند و در این برنامه های آموزشی، مردم، ادارات و اصناف مختلف شرکت و آموزش های لازم را فرا می گیرند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قائم شهر: شهروندی که آگاهی لازم را در هنگام بروز حادثه نداشته باشد، دچار مشکلات زیادی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، محمد علی شیرسوار در گفتگویی، از آموزش نکات ایمنی و آتش نشانی با حضور مربیان آموزش سازمان در شهرک صنعتی بشل خبر داد و افزود: مربیان آموزش سازمان، آتش نشانان این شهرک را با ضوابط و مقررات ایمنی و آتش نشانی، شناخت انواع حریق، شناسایی و چگونگی استفاده از انواع خاموش کننده های آتش نشانی، آماده سازی ذهنی برای استفاده از تجهیزات مورد نیاز اطفای حریق و چگونگی واکنش در زمان بروز حادثه آشنا ساختند.

وی، ادامه داد: نحوه استفاده از دستگاه تنفسی، شیوه های آبرسانی وکف رسانی، آشنایی و کار با انواع پمپ های آتش نشانی، کار با نردبان و خاموش کننده ها وهمچنین چگونگی استقرار خودورها و نیروها در هنگام بروز حادثه، در مدت ۱۰ روز به ۱۵ نفر از آتش نشانان این شهرک که بزرگترین شهرک صنعتی مازندران می باشد، آموزش داده شد.

شیر سوار، با اشاره به مزایای آموزش و پیشگیری اظهار داشت: اگر حادثه ای مانند سیل یا حریق رخ دهد، شهروندان باید هم بتواند به خود و هم به دیگران کمک کند و در این برنامه های آموزشی، مردم، ادارات و اصناف مختلف شرکت و آموزش های لازم را فرا می گیرند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قائم شهر، خاطر نشان کرد: در زمان وقوع حریق تا هنگام رسیدن نیروهای آتش‌نشانی افراد حاضر در حادثه باید از گسترش حریق جلوگیری کنند، اما متاسفانه بدلیل عدم آشنایی مردم در استفاده از خاموش‌کننده‌های دستی، این موضوع به خوبی انجام نمی شود.

وی، با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی مردم و شهروندان از چگونگی واکنش در هنگام بروز حوادثساختمانی از جمله حریق گفت: شهروندی که آگاهی لازم را در هنگام بروز حادثه نداشته باشد، دچار مشکلات زیادی می‌شود.

شیرسوار، گفت: آموزش مدارس، بیمارستانها، ادارات، کارخانه ها و محلات مختلف توسط سازمان آتش نشانی شهرستان قائم شهر انجام شد و ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز