خبرگزاری کار ایران

برگزاری دومین دوره جایزه و نشان «ابوالحسن نجفی»

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۷۹۷

مراسم اهدای دومین دوره جایزه و نشان «ابوالحسن نجفی» در شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، به مناسبت پاسداشت مقام علمی و فرهنگی ابوالحسن نجفی و تشویق نسل جوان در انتخاب آثار برای ترجمه و توجه به درست‌اندیشی و درست‌نویسی، مراسم اهدای دومین دوره‌ جایزه و نشان «ابوالحسن نجفی» با حضور اصحاب فرهنگ و اندیشه در روز سه‌شنبه (دهم بهمن ماه) ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برپا می‌شود.

در این مراسم چند نفر از محققان و مترجمان درباره‌ ویژگی‌های آثار نجفی و اثر برگزیده‌ این دوره سخن می‌گویند.

در خبر برگزاری این مراسم آمده است:« زنده‌یاد استاد ابوالحسن نجفی، زبان‌شناس، مترجم، ادیب و منتقدی دقیق و کم‌نظیر بود. او استعدادهای درخشانی را در ادبیات کشف کرد. نجفی شخصیتی فرهنگ‌ساز بود و در ترجمه‌ آثار ادبی، معیار و راهنمایی برای مترجمان جوان.

نجفی، دقیق‌ترین مترجم روزگار ما بود. او با سنجیدگی، بینش علمی، دقت، ژرف‌اندیشی، نظم و سخت‌کوشی و در عین حال با حجب و فروتنی، دور از هیاهو و بی‌هیچ چشم‌داشت و تمنای نامی، کاری سترگ را آغاز کرد و به پیش برد و یاد و آثار او در عرصه‌ی فرهنگ و ادبیات ماندگار است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز