خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

سالانه 200 فیلم در ایران ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۷۳۰۷۲

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر خود به الجزایر، شامگاه سه شنبه 8 فروردین با رییس مجلس مردمی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا؛ سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار گفت: جهشی جدی در روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور از ضروریات است.

وی با اشاره به صنعت سینمای ایران و جایگاه آن در جهان افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی سالانه تعداد ٣٠ فیلم ساخته می‌شد ولی اکنون شاهد ساخت ٢٠٠ فیلم در سال هستیم و این نشان دهنده توجه ایران به صنعت سینما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایران و الجزایر از نظر استقلال سیاسی، عدم تأثیر پذیری از قدرت‌ها، مردم سالاری و ... با یکدیگر دارای اشتراکات بسیاری هستند.

وی گفت: انجام فعالیت‌های مشترک فرهنگی  دو کشور می‌تواند نقش موثری در کمرنگ کردن جریانات تکفیری داشته باشد.

صالحی امیری افزود: در منطقه خاورمیانه در حال عبور از فضای نظامی و سخت به سمت فضای  فرهنگی و مذاکراتی هستیم.

وی گفت: ایستادگی ایران در برابر گروهک‌های تروریستی در منطقه شرایط را تغییر داد.

صالحی امیری ادامه داد: برگزاری همایشی علیه جریانات تروریستی ضرورت دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روابط مشترک نخبگان و رسانه‌های رسمی دو کشور در انتقال پیام یکدیگر به جهان اسلام نیز ضروری است.

در این دیدار  ولد خلیفه رییس مجلس مردمی الجزایر گفت: روابط فرهنگی و هنری ایران و الجزایر عمیق و گسترده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در صنعت سینما پیشتاز است و الجزایر از نظر فرهنگی و هنری روابط مناسبی با ایران دارد.

رییس مجلس مردمی الجزایر با اشاره به روابط مشترک با مجلس شورای اسلامی گفت: دو کشور در زمینه روابط بین‌المللی می‌توانند روابط مشترک و گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند.

وی با اشاره به تعداد نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس مردمی الجزایر گفت: وظیفه این مجلس قانونگذاری و تقویت روابط مدنی از طریق تصویب قوانین است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در دیدار با وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر، هدف جمهوری اسلامی ایران را تحکیم روابط با الجزایر عنوان کرد و گفت: دو کشور دشمنان مشترکی دارند که با همکاری‌های فرهنگی و قرآنی در خاورمیانه و شمال آفریقا، می‌توانند گام‌های مشترکی بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز