خبرگزاری کار ایران

در کنسرت علیرضا عصار مطرح شد؛

قهرمانان ما پشت‌میزنشین‌هایی که پولهای‌مان را دزدیدند؛ نیستند/ به یاد آنها که در گور می‌خوابند و آقازاده نیستند+فیلم و عکس

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۰۲۲

علیرضا عصار با بیان اینکه آدم سیاسی نیستم؛ گفت: من سیاسی نیستم همیشه حرف خودم را با موسیقی زدم اما به عنوان یک شهروند نظرم این است که طبیعتا ما قهرمان خود را از بین کسانی که به میزهای‌شان چسبیده‌اند و پول‌های ما را دزدیدند؛ انتخاب نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا عصار در نخستین کنسرت خود بعد از ۶ سال شب گذشته پنجم بهمن‌ماه روی صحنه رفت.

او در ابتدا با تشویق بسیار مخاطبان روی صحنه آمد و قطعه «ای کاروان» را اجرا کرد و این قطعه را به حادثه‌دیدگان ساختمان پلاسکو اهدا کرد.

خواننده قطعه «ای کاروان» گفت: نزدیک به ۶ سال خودم را برای چنین شبی آماده می‌کردم تا چگونه احساسم را بیان کنم. متاسفانه باتوجه به این اتفاق ناگوار که همه ما را آزرده کرد و دیگر سخنی نمی‌ماند که بگویم. اورجینال قطعه «ای کاروان» برای امیرالمومنین(ع) ساخته و اجرا شد. در تمام این سال‌ها فکر می‌کردم این ترانه را برای هر کسی که پهلوان و قهرمان باشد می‌توان خواند.

او با بیان اینکه آدم سیاسی نیستم گفت: من سیاسی نیستم همیشه حرف خودم را با موسیقی زدم اما به عنوان یک شهروند نظرم این است که طبیعتا ما قهرمان خود را از بین کسانی که به میزهای‌شان چسبیده‌اند و پولهای ما را دزدیدند انتخاب نمی‌کنیم.

عصار با درخواست سی‌ثانیه سکوت به احترام شهدای حادثه پلاسکو تاکید کرد: قهرمانان ما حقیقتا همین عزیزان هستند و کسانی که در این ۸ سال از مملکت دفاع کردند و کاری که این آتش‌نشانان کردند دقیقا همان کاری است که رزمندگان در آن هشت سال کردند و این‌ها هم شهید هستند و هیچ فرقی ندارد.

او در ادامه قطعه خاطره‌انگیز «انسانم آرزوست» را اجرا کرد و گفت: این قطعه نیز بی‌مناسبت با حال و هوای این روزها نیست.

سپس قطعات «بوی بارون»، «نان پاره ز من بستان»، «آیه‌های عاشقانه» و ... اجرا شد. بخشی از این ترانه نیز توسط عصار به صورت دکلمه اجرا شد.

علیرضا عصار در پایانِ قطعه پنجم در پاسخ یکی از تماشاگران که نام فواد حجازی را فریاد زد، گفت: «جای فواد حجازی خالی است. من همان قدر که برای خودم آرزوی موفقیت می‌کنم برای او نیز چنین آرزویی دارم.»

خواننده آلبوم «کوچ عاشقانه» پیش از آغاز ششمین قطعه افزود: بابک روزبه شاعر ترانه «حال من بی تو»«امشب مهمان ماست این شاعر یکی از پل‌های عاطفی میان من و شما است.

 همچنین با حضور امید نعمتی خواننده گروه پالت قطعه «ای عاشقان ای‌عاشقان» اجرا شد. این قطعه در گذشته توسط علیرضا عصار و حسام لرنژاد اجرا شده بود؛ در این کنسرت با همراهی امید نعمتی خوانده شد.

امید نعمتی پس از پایان این قطعه گفت: برای من افتخاری است که با امشب با اسطوره دوران نوجوانی‌ام اجرا داشتم و در کنار او خواندم.

در ادامه نیز قطعه «زیر باران» اجرا شد و پس از آن قطعه‌ «من با‌ توام» که نوروز امسال منتشر شده بود اجرا شد. عصار از حاضران نیز خواست که این قطعه را با او همراهی کنند. سپس قطعه «چنگ و عود» اجرا شد.

سپس عصار قطعه‌ای از آلبوم جدیدش را اجرا کرد . قبل از اجرای این قطعه گفت: حقیقتا درباره این ترانه نمی‌توانم توضیح زیادی بدهم و امیدوارم درباره آن فکر کنید چراکه من هر چه بگویم در شعر است و امیدوارم دوست داشته باشید.

 او برای اجرای این قطعه تازه، پشت پیانو نشست و این ترانه را که سروده روزبه بمانی است خواند: با سختیِ بت‌ها چه باید کرد؟/ با این تَشَتُت‌ها چه باید کرد؟/ گیرم تفاوت‌ها نمایان شد/ با بی‌تفاوت‌ها چه باید کرد؟/ با مردمی که سیل را هر سال/ بر گردنِ قسمت می‌اندازند/ دنیای‌شان را می‌دهند اما/ قبل از دعا یک سد نمی‌سازند.

درحالی حاضران در سالن به شدت عصار را تشویق می‌کردند او با صدای رسا ادامه داد: ما مردمانی عاشق کوروش/ ما قومِ در تاریخ جا مانده/ جداً کدام از ما فقط یک بار/ یک خط از آن تاریخ را خوانده؟/ ما فخرمان فرهنگ دیروز است/ انکار هر یک درد تسکین است/ باید پذیرفت این حقیقت را/ امروز ما فرهنگ‌مان این است / تا زخم را گردن نمی‌گیریم/ این زخم‌های کهنه پابرجاست/ ما بیشتر دنبال توجیه‌ایم/ این فرق ما با مردم دنیاست/ جداً اگر ما فخر دنیاییم/ از مردم دنیا چه باید گفت؟/ من می‌پذیرم که بدبینم/ تو جای من، از ما چه باید گفت...

این قطعه با تشویق‌های ادامه‌دار تماشاگران همراه شد و عصار در میان استقبال آن‌ها گفت: متاسفم که می‌توان برای بسیاری از این ابیات در جامعه امروز مصداق‌هایی یافت و امیدوارم همه ما و مخصوصا خودم به فکر راه چاره‌ای برای آن باشیم.

قطعه بعدی نیز براساس ترانه‌ای از روزبه بمانی و بخشی از آلبوم هنوز منتشر نشده عصار بود و او بعد از آن «دیوونگی» را اجرا کرد.

او در ادامه قطعه «خیابون‌خواب‌ها» را منتشر کرد و گفت: این ترانه را از طرف خودم و شما تقدیم به هموطنانی می‌کنم که با این همه ثروتی که کشور ما دارد در گور می‌خوابند! به هموطنانی که فامیل وزیر و وکیل هم ندارند و آقازاده هم نیستند و از صبح تا شب تلاش می‌کنند و تقدیم می‌کنم به کسانی که کلیه‌شان را می‌فروشند و امیدوارم روزی بیاید که شاهد این مسایل در ایران نباشیم و دیگر این قطعات را اجرا نکنیم.

عصار پس از اجرای این قطعه با بیان اینکه یکی از بزرگترین افتخارات دوران فعالیت هنری‌اش، کار کردن با یکی از بزرگان موسیقی ایران بوده، گفت: شهرداد روحانی در سطوح بین‌المللی هم موجب افتخار ماست.

 او سپس قطعه «نهان مکن» را از آلبومی به همین نام که با همکاری روحانی ضبط و منتشر شده؛ خواند و سپس قطعه «بن‌بست» را اجرا کرد.

عصار قبل از اجرای قطعه «سهم من» که خودش با پیانو اجرا می‌کرد؛ از محمدعلی بهمنی شاعر معاصر که یکی از مهمانان این کنسرت بود؛ بابت حضورش تشکر کرد.

او پس از این قطعه خطاب به حاضران گفت: از اعماق وجودم از تک تک‌تان ممنونم. از روز اولی که «معشوقه به سامان شد، تا باد چنین بادا...» را خواندم تا همین امروز شما همیشه همراهم بوده‌اید و به کیفیت حضورتان افتخار می‌کنم.

پویا نیک‌پور (سرپرست گروه و رهبر ارکستر)، آرش مقدم (درامز)، دارا دارایی (گیتارباس)، همایون نصیری و حسام متولی (پرکاشن)، ماکان حافظی (گیتار الکتریک)، امیر شهابی (کیبورد)، میلاد عالمی (رهبر سازهای زهی) و فرهاد هراتی (رهبر کُر) در کنسرت عصار را همراهی می‌کردند تهیه‌کنندگی این کنسرت برعهده شرکت آوای هنر بود.

قطعه پایانی این کنسرت «خیال نکن» بود که با هم‌خوانی حاضران در سالن اجرا شد.

شامگاه گذشته سه‌شنبه پنجم بهمن، عصار در دو نوبت اجرای خود را در صحنه‌ای با رنگ‌های گرم و چشم‌نواز که سه پرده پارچه‌ای بلند به رنگ قهوه‌ای روشن که هر کدام از وسط جمع شده بودند در کنار سه لوستر قهوه‌ایِ به ظاهر قدیمی و نورپردازی متشکل از رنگ‌های گرم، تزیین شده بود روی صحنه رفت. طراحی این صحنه نیز برعهده نسترن پاکباز همسر علیرضا عصار بود.

کنسرت علیرضا عصار تا جمعه هشتم بهمن هر روز در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ اجرا خواهد شد و بلیت‌فروشی آن از طریق سایت «۸۴۲۰۰» انجام می‌شود.

حجم ویدیو: ۸.۱۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۱۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز