خبرگزاری کار ایران

در اکران افتتاحیه فیلم سینمایی خانه‌ای در خیابان چهل و یکم مطرح شد؛

کاش هیچ قتلی نبود چه سهوی چه عمدی+فیلم سخنان فرهادی

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۳۳۹

اکران افتتاحیه فیلم خانه‌ای در خیابان چهل و یکم با سخنرانی اصغر فرهادی و پیام مهناز افشار در تالار ایوان شمس برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این مراسم که از ساعت 20 آغاز شد؛ ابتدا پیام مهناز افشار که در سفر آلمان حضور داشت؛ قرائت شد. در پیام مهناز افشار آمده است:

خسته نباشید می‌گویم به حمید قربانی کارگردان عزیز و صبورمان، جناب آقای محمود رضوی نازنین تهیه‌کننده مهربان‌مان و تک‌تک عوامل فیلم «خانه‌ای در خیابان ۴۱»، این فیلم برای من بسیار شریف است و بر باورها و اعتقادات قلبی من تاثیرات خاصی گذاشت.

کاش هیچ قتلی نبود چه سهوی چه عمدی که اینچنین در شرایط عجیب و وحشتناک قرار بگیریم. غم و داغ بر دل نشسته از دست دادن عزیز آنقدر زیاد و جان‌کاه است که مسئولیت بخشیدن یا قصاص آن را به جهنمی دردناک‌تر تبدیل می‌کند.

کاش شرایطی فراهم شود تا این بار وحشتناک به شکلی صحیح از روی دوش خانواده مقتول برداشته شود. امیدوارم «خانه‌ای در خیابان ۴۱ »و آثاری از این دست به آسیب‌شناسی و کمک به بهبود روند موجود کمک نماید. لازم می‌دانم بگویم «خانه‌ای در خیابان ۴۱» می‌تواند خانه هرکدام از ما باشد. از خانه‌هایمان مراقبت کنیم.»

اصغر فرهادی نیز  طی سخنانی گفت: فیلم خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» یک فیلم انسانی است که در آن فیلم‌ساز، پیش از تماشاگر قضاوت نمی‌کند.

 وی ادامه داد: بسیار خوشحالم  که دو نفر از دستیارانم که بیش از یک دستیار به من کمک کرده و همراهم بوده‌اند، در این فیلم به عنوان کارگردان و تدوین‌گر نقش اصلی را داشته‌اند. از یکی دو سال قبل تلاشم این بود که هر دو دستیارم شروع به کارگردانی کند، حمید قربانی که اولی فیلمش را ساخت و خانم نراقی هم قرار است امسال فیلمش را بسازد.

فرهادی با ابراز تاسف از این فیلم  در شرایط خوبی اکران نمی‌شود، ادامه داد: اهمیت فیلم اول در این است که یک تست برای فیلمساز محسوب می‌شود تا بداند چه سلیقه‌ای دارد و دوست دارد چه فیلمی را بسازد. البته منظورم این است که خود فیلمساز فیلمش را ببیند و بداند چه اثری را دوست دارد، نه اینکه چه اثری ممکن است بفروشد مثل فیلم «رقص در غبار» که خودم متوجه شدم یک جاهای از فیلم  سلیقه من نیست و دیگر ادامه ندادم.

در اکران این فیلم شخصیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اهالی رسانه حضور داشتند.

حجم ویدیو: ۲۰.۷۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۳۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز