خبرگزاری کار ایران

حواشی روز اول اکران ساخته اصغر فرهادی؛

بازار سیاه برای فیلم فروشنده/ بلیت 30 هزار تومانی برای فیلم+جدول

اکران فیلم سینمایی فروشنده روز گذشته در سینماها آغاز شد اما در همین روز بازار سیاه برای خرید و فروش بلیت این فیلم ایجاد شده و برخی سینماها هم بلیت فیلم را با قیمت 15 هزار تومان به فروش می‌رسانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ اصغر فرهادی (کارگردان فیلم سینمایی فروشند9) صبح روز چهارشنبه (دهم  شهریور ماه) بعد از شرکت در اولین نمایش عمومی فیلم در پردیس سینمایی کوروش؛ به سینما آزادی رفت و در آنجا با مردم فیلم را تماشا کرد.

حضور اصغر فرهادی در سینما آزادی همزمان شده بود با فیلمبرداری سکانس‌های پایانی فیلم سینمایی گشت ارشاد 2 به کارگردانی سعید سهیلی و اصغر فرهادی به‌صورت اتفاقی در پشت صحنه این فیلم حضور پیدا کرد و دقایقی با سعید  سهیلی کارگردان و پولاد کیمیایی بازیگر فیلم گفتگو کرد و از پولاد کیمیایی احوال مسعود کیمیایی را جویا شد.

فروش فیلم فروشنده در روز گذشته بسیار خوب بود و رکورد اولین روز فروش یک فیلم را در سینمای ایران تغییر داد. به گفته علی سرتیپی (مدیرعامل فیلمیران و پخش‌کننده فیلم فروشنده) در اولین روز اکران به فروشی بیش از 260 میلیون تومان رسیده است.

استقبال مخاطبان از فیلم فروشنده و علاقه بسیاری از افراد برای دیدن فیلم در روز اول باعث شد فروش بلیت‌های این فیلم به بازار سیاه نیز راه پیدا کند و  برخی افرادی که بلیت‌های این فیلم را پیش‌خرید کرده بودند از طریق سایت‌هایی همچون دیوار؛ بلیت این فیلم را به ده برابر قیمت (120 هزار تومان برای سه بلیت) بفروشند.

برخی سالن‌های سینمایی نیز امروز و فردا بلیت فیلم فروشنده را با قیمت 15 هزار تومان عرضه کردند که سخنگوی شورای صنفی نمایش این مسئله را تخلف دانست.

باید دید فروش خوب فیلم فروشنده در روزهای آینده و در غیاب اصغر فرهادی کارگردان فیلم که به اسپانیا رفته است؛ چگونه ادامه پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش بیش از 90 درصد بلیت‌های فیلم فروشنده برای امروز و فردا پیش‌فروش شده است و تقریبا هیچکدام از سینماهای اصلی صندلی خالی برای فروش بلیت در این دو روز ندارند.

26

24

25

کد خبر : ۴۰۶۹۰۰