خبرگزاری کار ایران

4500 نفر خواستار عذرخواهی صداوسیما شدند

تعداد امضاهای جمعی کنشگران مدنی و فعالان حوزه زنان پای نامه اعتراض به توهین صداوسیما به لیلا رجبی ورزشکار ایرانی حاضر در المپیک ریو به 4500 رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، 4500 فعال مدنی و فعال حوزه زنان، بیانیه‌ای را خطاب به علی عسگری (رئیس سازمان صداوسیما) تنظیم کرده‌اند که رونوشتی از آن خطاب به رئیس‌جمهور و وزیر ورزش و جوانان است و در آن خواستار عذرخواهی سازمان صداوسیما به خاطر توهین به یک ورزشکار ایرانی و بی‌غیرت خواندن او از روی آنتن شبکه ورزش شدند.

تنظیم این نامه درحالی است که تنها با گذشت بیش از یک روز از ماجرای توهین کارشناس شبکه روزش به لیلا رجبی، بیش از پنج هزار و 400 نوشته و کامنت در اینستاگرام در حمایت از این روزشکار ایرانی المپیکی منتشر شده که هشتگ «باغیرت» را داشته است.

هشتگ این نامه با عنوان #صدا_وسیما_معذرت_خواهی_کند  در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

اما ماجرا چه بود؟ مسابقه لیلا رجبی، بازیکن ایرانی المپیک، از شبکه ورزش در حال گزارش شدن بود که این ورزشکار پرتاب وزنه نتوانست مدال بیاورد؛ یکی از مجریان تلویزیون این بازیکن را در ابتدا «خونسرد»‌ و سپس «بسیار ضعیف» خواند، سپس با خنده، او را به نداشتن «غیرت» متهم کرد.

در نامه‌ای که کنشگران و فعالان اجتماعی خطاب به رئیس سازمان صداوسیما منتشر کرده‌اند؛ آمده است:

«رئیس محترم سازمان صداوسیما

جناب آقای علی عسگری

باسلام و احترام

 شاید زمان آن رسیده باشد که در جایگاه مخاطب و دیدبان اصلی سیمای ملی وظیفه شما و همکارانتان را یادآوری کنیم: «اعتلای عزت ملی».

شاید فراموش کرده باشید که زنان این سرزمین در فضای سراسر مردانه ورزش فرصت‌ها را غنیمت شمرده‌اند و با کمترین هزینه و امکانات، سهمیه المپیک را برای کشورشان به ارمغان آورده‌اند اما کارشناس دعوت شده به سیمای ملی که به نظر می‌رسد از سد گزینشی و مدیریتی سازمان صدا و سیما عبور کرده است، آن را نادیده گرفته و لیلا رجبی، ملی پوش قهرمان کشور را متهم به «بی‌غیرتی» کرده است که این تمسخر با خنده استهزا آمیز مجری برنامه هم همراه بوده است.

به نظر می‌رسد مطالعه اصول و مبانی سازمان صدا و سیما را که بر مبنای قانون اساسی نگارش شده است، به ضوابط و وظایف سازمانی مجموعه خود بیفزایید تا همکارانتان بیش از پیش با وظیفه خود آشنا شوند.

رونوشت به وزیر ورزش و جوانان

رونوشت به ریاست جمهوری اسلامی ایران»

کد خبر : ۴۰۰۴۶۰