خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده برنامه دورهمی:

احتمال افزایش روزهای برنامه «دورهمی»/ احتیاجی به سرپرست نویسندگان نیست

هاشم رضایت (یکی از تهیه‌کنندگان برنامه دورهمی) گفت: اگر امکانش مهیا شود، درصدد افزایش تعداد روزهای پخش برنامه «دورهمی» به چهار روز در هفته هستیم.

هاشم رضایت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: برنامه دورهمی با برنامه خوب «خندوانه» تفاوت دارد و ما نمی‌توانیم هر روز دورهمی را پخش کنیم چون نمایش‌های ما متن و تمرین دارد و همین الان هم به کارگردان، بازیگران و کل عوامل تولید فشار می‌آید که بتوانیم سه روز را در هفته پخش کنیم؛ البته اگر امکانش باشد، درصدد افزایش به چهار روز در هفته هستیم.

او با اشاره به پخش روزانه برنامه خندوانه گفت: اگر برنامه خندوانه که از برنامه‌های خوب سازمان صداوسیما و شبکه نسیم است قطع شود احتمال دارد روزها و ساعت پخش برنامه ما تغییر کند.

رضایت با بیان اینکه اکنون «دورهمی» جزو پرمخاطب‌ترین برنامه‌های صداوسیما است، گفت: تا وقتی مردم بخواهند دورهمی ادامه پیدا می‌کند. پیش‌بینی من این است که انشالله تا آخر امسال دورهمی پخش می‌شود؛ اگر همین روند ادامه پیدا کند و بتوانیم مردم را راضی نگه داریم ادامه می‌دهیم البته بستگی به نظر شبکه هم دارد که قطعا نظر شبکه، همان نظر مردم است.

تهیه‌کننده برنامه دورهمی با اشاره به رفتن امیرمهدی ژوله از تیم نویسندگان برنامه گفت: نویسندگان ما الان همان نویسنده‌های قبلی هستند، به علاوه آقای ژوله که به خاطر مشکلاتی که داشت رفته است اما الان متن‌ها را مخاطبان بهتر می‌پسندند و متن تغییراتی کرده که نظر مردم را اعمال کرده‌ایم. همان گروه دارند باهم کار می‌کنند و احتیاجی نیست که فعلا یک نفر را به عنوان سرپرست نویسندگان بگذاریم؛ شاید در آینده این کار را بکنیم.

رضایت با اشاره به نقش مهران مدیری در تغییر متن‌ها گفت: آقای مدیری کارگردان برنامه است و چه آقای ژوله بودند و چه نه، ایشان به متن‌ها نظر می‌دادند و ربطی به بودن یا نبودن او نداشت. در کارهای قبلی‌اش هم همین‌طور بود. متن را می‌نوشتند و مدیری و من نگاه می‌کردیم. اگر تغییراتی لازم بود آقای مدیری در متن می‌داد و اگر هم نیازی نبود ادامه می‌دادیم.

او با اشاره به تغییر در دورهمی در آینده، گفت: تغییرات ما همراه با نظر مخاطب است. یکسری نظرات داریم اما با نظر مخاطب جلو می‌رویم. داریم نمایش‌ها را تقویت می‌کنیم و شاید یک بازیگر اضافه کنیم در مصاحبه‌ها هم می‌خواهیم از اشخاصی که خیلی بهترند استفاده کنیم. اکنون اتاق فکر در حال کار است تا مسابقه دیگری برای مردم طراحی کنیم که مردم خانه هم درگیر شوند. برنامه خوبی که پالایش داشته باشد و چیز دیگری را در برنامه ارائه کند.

هاشم رضایت همچنین با اشاره به اصلاحیه‌هایی که به دورهمی می‌خورد و شایعاتی که درباره آن وجود دارد، گفت: بخشی از اصلاحیه‌ها فنی است و در مورد محتوا چیز خاصی نداریم. مثلا دیروز دو مورد اصلاحیه داشتیم که آن هم خودمان می‌دانستیم باید دربیاید. یا مثلا گاهی صحبتی شده که مستقیما به یک شخصیت خاصی می‌خورد که اینطور مواقع ما به او تلفن می‌زنیم اگر راضی نبود درمی‌آوریم و اگر راضی بود باقی می‌ماند؛ اصلاحیه‌ای به آن شکل نداریم. این حرف‌ها که می‌زنند تبلیغی برای برنامه ماست.

او همچنین با اشاره به درامد اسپانسر از برنامه، گفت: ما ارتباطی با اسپانسر نداریم. اسپانسر با شبکه قرارداد می‌بندد و ما فقط مجری کار هستیم. اما آنطور که من اطلاع دارم اسپانسر یک اپلیکیشن رایگان به مردم می‌دهد و هر اسپانسری هم که بیاید بالاخره می‌خواهد یک درآمدزایی هم داشته باشد. خب این می‌آید یک اپلیکیشن ایجاد می‌کند که فرزندان مردم بتوانند خیلی راحت وارد سایت شوند از کتاب استفاده کنند و از اپ‌لیکیشین‌هایی که درست و بی‌خطر است استفاده کنند و خیلی هم خوب است.

رضایت ادامه داد: ضمن اینکه مخاطبان می‌آیند 10 تا 100 هزار تومن می‌دهند و از آن اپلیکیشن استفاده می‌کنند در قرعه‌کشی هم شرکت می‌کنند. به نظرم نسبت به کارهای دیگر و اسپانسرهای دیگر که فقط پول می‌گیرند بد نیست. هزینه میلیاردی که می‌گویند از طریق برنامه دورهمی دارد درمی‌آورد کمی اغراق‌آمیز است چون باید حساب کنیم چه درصدش سهم اپراتور یا تولید اپلیکیشن و کارمندان و جوایز و فعالیت خیرخواهانه آزادی زندانیان و... می‌شود؛ که اگر اینها را حساب کنید دیگر درآمد میلیاردی نیست.

کد خبر : ۳۹۱۶۲۳