خبرگزاری کار ایران

«من» فیلمی مدرن و اصیل/ روایت لیلا حاتمی از نقش متفاوتش

نشست خبری فیلم «من» به کارگردانی سهیل بیرقی امروز 17 بهمن ماه در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور عوامل آن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نشست خبری فیلم «من» تحت تاثیر نشست فیلم بادیگارد آغاز شد. منتقد حاضر در جلسه در واکنش به اظهارات حاتمی‌کیا درباره منتقدان گفت: فیلم مریض، منتقد مریض تولید می‌کند. فیلم بد، منتقد بد تولید می‌کند و فیلم سفارشی هم منتقد سفارشی تولید می‌کند. یادمان نمی‌رود در سینما «استقلال» آقای کارگردان به نهادی که به او سفارش داده بود؛ پشت کرد و راش‌هایش را روی میز ریخت و دست به دامن منتقدان شد تا او و فیلمش را نجات دهند.

وی در ادامه درباره فیلم "من" گفت: فیلم "من" را از چند بخش می‌توان بررسی کرد. بازی خوب خانم بهنوش بختیاری ما را به جزئیات کاراکتر آذر می‌رساند. «من» فیلمی درباره بزهکاری نیست و حتی آن را نمی‌توان فیلم پلیسی نوآر دانست. «من» درباره هویت است است و ما با کاراکترهایی مواجه هستیم که کمک می‌کنند به هویت آذر در فیلم برسیم.

منتقد حاضر در جلسه با تقدیر از حضور نسل جدید فیلمسازان ایرانی؛ بیان کرد: سهیل بیرقی کارگردانی‌ست که نشان ‌می‌دهد از این به بعد باید پیگیر فیلم‌های آینده‌اش باشیم. حضور نسل جدید فیلمسازان ایران؛ نگاه و خون تازه‌ای در رگ‌های کهنه سینمای ما می‌ریزد و ما باید این مسئله را به فال نیک بگیریم و به‌جای اسم‌های بزرگ توخالی پیگیر این جوانان باشیم.

لیلا حاتمی (بازیگر نقش آذر) که در فیلم «من» چهره‌ای کاملا متفاوت را از خود نشان داد؛ درباره همکاری با سهیل بیرقی گفت: من سهیل بیرقی را از کار هر شب تنهایی ساخته رسول صدرعاملی می‌شناختم و با سابقه‌ای که از او در ذهن داشتم و خواندن فیلمنامه تصمیم گرفتم در این فیلم حضور پیدا کنم.

او درباره نقش متفاوتش توضیح داد: در ابتدا که آقای بیرقی این پیشنهاد را به من داد؛ به او گفتم که مناسب نقش نیستم و اصلا به من نمی‌خورد اما بعد سهیل به من اطمینان داد که دیالوگ‌ها و نقاط موردنظر را پیدا می‌کنیم تا بتوانم نقش را به درستی پیدا کنم و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

وی افزود: هرچند متفاوت بودن نقش‌ها بسیار اعتبار می‌آورد و خوب است اما من هیچوقت دنبال آن نبودم و همانطور که گفتم در ابتدا با این نقش متفاوت مخالفت کردم. من در این فیلم باید از بازی فوق‌العاده خانم بختیاری هم تشکر کنم. به نظر من ایشان واقعا بازیگر هستند.

این بازیگر درباره فیلم «من» عنوان کرد: این فیلم یک فرم کاملا کلاسیک و قدیمی دارد. در سطح اتفاق می‌افتد و لکنت دارد اما همه این‌ها آگاهانه است و من به عنوان نقاط مثبت فیلم آن را می‌بینم. همیشه آدم مدرن‌های اصیل را می‌پسندد.

بهنوش بختیاری نیز درباره حضورش در فیلم «من» مطرح کرد: 20 سال است که بازیگر فیلم طنز هستم و هیچوقت هیچ فیلمسازی به من اعتماد نکرد تا نقشی غیر نز بازی کنم. خوشبختانه آقای بیرقی به درستی می‌دانستند از من چه می‌خواهند و در تمرین‌ها همه چیز به صورت جزئی بررسی شد. همیشه به من می‌گفتند هرکاری دوست داری بکن اما در این فیلم پلک زدن‌هایم هم کنترل می‌شد. افتخار می‌کنم که در این فیلم با چنین عواملی همکار شدم و مقابل خانم حاتمی باز کردم.

او ادامه داد: سی سال است که در عرصه بازیگری کار می‌کنم و همیشه با خودم فکر می‌کردم که چرا آن اتفاقی که می‌خواهم نمی‌افتد، چون دوست نداشتم برچسب کمدی همیشه رویم بماند اگرچه انجام کار کمدی مخصوصا در جامعه ما بسیار سخت است.

سهیل بیرقی نیز درباره فیلم خود توضیح داد: در فیلم «من» ما یک قصه هیجانی را بدون هیچ هیجانی روایت می‌کنیم. این فیلمنامه قطعا قراردادهای کلیشه‌ای را ندارد و دقیقا معکوس داستان خودش روایت می‌شود. تصمیم داشتم با الگوهای مدرن اجرایی کلاسیک داشته باشم و طبیعی‌ست در این بین گره‌گشایی‌های کلاسیک هم حذف می‌شود.

این کارگردان نیز از بازی متفاوت بهنوش بختیاری تقدیر کرد و گفت: من با افتخار می‌گویم که سالهاست مخاطب کارهای خانم بختیاری هستم و برخلاف دوستانی که از بسیاری از طنزهای ایشان نقد می‌کنند؛ فکر می‌کنم یک بازیگر باید خاصیت جذابیت و سرگرم‌کنندگی داشته باشد. من همیشه با کارهای ایشان شاد و سرگرم شدم. برای این فیلم هم فکر می‌کردم دورترین بازیگر برای نقش را باید انتخاب کنم.

کد خبر : ۳۴۴۵۸۶