خبرگزاری کار ایران

حذف فیلم محمد رسول الله از اسکار ۲۰۱۶

آکادمی اسکار در حالی اسامی ۹ فیلم نهایی بخش غیر انگلیسی زبان را اعلام کرد که نام فیلم محمد رسول الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی در بین آنها دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سایت رسمی آکادمی اسکار اسامی ۹ فیلم نهایی بخش فیلمهای غیر انگلیسی زبان که در بین آنها تنها یک فیلم از آسیا حضور دارد به شرح زیر است:

فیلم برند عهد جدید ساخته ژاکو ون دورمل از بلژیک، فیلم در آغوش گرفتن ابلیس ساخته سیرو گوئراو از کلمبیا، فیلم یک جنگ به کارگردانی توبیاس لیندهولم از دانمارک، فیلم شمشیرباز به کارگردانی کلاوس هارو از فنلاند، فیلم موستانگ ساخته دنیس گامز ارگوون از فرانسه، فیلم هزارتوی دروغ‌ها ساخته یولیو ریچارلی از آلمان، فیلم پسر سائول» ساخته لازلو نمس از مجارستان، فیلم زنده باد ساخته پدی بریتناچ از ایرلند، فیلم ذیب ساخته نجل ابونوار از اردن.

آکادمی اسکار اعلام کرده است که این ۹ فیلم از میان ۸۰ فیلم در دو مرحله انتخاب شده‌اند در مرحله اول بیش از ۱۰۰ عضو اکادمی در ماههای اکتبر و دسامبر فیلم‌ها را تماشا کردند و ۶ فیلم انتخاب شد و ۳ فیلم دیگر نیز توسط کمیته اجرایی برگزاری مراسم انتخاب شدند.

 از میان این ۹ فیلم ۵ فیلم توسط هیاتی مخصوص با حضور اعضای از لندن، نیویورک و لس آنجلس انتخاب می‌شود. این هیات از روز جمعه ۸ ژانویه به مدت ۳ روز ۹ فیلم را تماشا می‌کند. نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۱۶روز ۱۴ ژانویه اعلام می‌شوند.

 

کد خبر : ۳۳۰۷۱۳