خبرگزاری کار ایران

خبر خوش سعید اسدی برای ۴۰ هنرمند جوان؛

«در بارانداز» برای شرکت در فجر رقابت می‌کند

دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام کرد: گروه نمایش «در بارانداز» همچنان برای ارسال فیلم اجرا به دبیرخانه و رقابت با دیگر متقاضیان فرصت دارد.

امیرکاوه آهنین‌جان، کارگردان نمایش «در بارانداز» چند روز قبل در گفتگو با ایلنا از احتمال محرومیت این نمایش برای حضور در جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر به دلیل تغییر مداوم برنامه اجرایی گروه توسط مدیران بنیاد رودکی و تالار حافظ خبر داد.

او در همین رابطه اظهار کرد: «با این وضعیت از حضور در جشنواره تئا‌تر فجر بازماندیم، چون طبق آیین‌نامه گروه باید ۱۵ اجرا در کارنامه خود ثبت می‌کرد و آبان ماه آخرین فرصت بود که عملا سالن آذر ماه به گروه تحویل داده می‌شود.»

سعید اسدی، ‌دبیر سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر با اعلام این خبر که زمان همچنان برای ثبت درخواست گروه نمایشی «در بارانداز» فراهم است، توضیح داد: شرایط هم‌چنان برای ارسال فیلم اجرای گروه و ثبت درخواست حضور در جشنواره وجود دارد. البته این به معنی پذیرفته شدن نیست و صرفا امکانی است که کاگردان و گروه توانایی‌ خود را در برابر دیگر متقاضیان به چالش بگذارد.

او افزود: بنابراین فرصت برای ارسال فیلم اجرا به دبیرخانه هم‌چنان فراهم است و در صورت پذیرفته شدن توسط هیات انتخاب این نمایش نیز می‌تواند با دیگر حاضران در جدول اجراهای جشنواره رقابت کند.

طبق آنچه در بخش «مرور تئا‌تر ایران» فراخوان جشنواره به آن اشاره شده، گروه‌هایی که نمایش آن‌ها در فاصله­ زمانی اول تیرماه ۱۳۹۴ تا آخر آبان­‌ماه سال جاری اجرا می‌­‌شود باید تا پانزده روز پس از پایان اجرای عمومی فیلم نمایش و تاییدیه معتبر اجرای خود را به دبیرخانه ارائه دهند.

برهمین اساس، اگر نمایش «در بارانداز» در آخرین زمان اعلام شده توسط مدیران بنیاد رودکی، یعنی ۲۸ آبان ماه آغاز اجراهای عمومی را تجربه کند؛ شرایط برای فیلمبرداری و ارسال آن به دبیرخانه جشنواره و رقابت با دیگر متقاضیان مهیاست.

این نمایش به کارگردانی امیرکاوه آهنین‌جان با همراهی گروه ۴۰ نفره از بازیگران و عوامل اجرایی برای اجرا آماده می‌شود.

کد خبر : ۳۲۰۴۱۸