خبرگزاری کار ایران

نهنگ تاریک در بازار کتاب

دو مجموعه داستان بزرگسال و خردسال ازسوی نشر پیدایش روانه بازار کتاب شد. اولی نهنگ تاریک، نوشته سعید بردستانی و دومی قصه‌های جورواجور اثر طاهره خردور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «نهنگ تاریک» نوشته سعید بردستانی که ناشر آن را تجربه‌ای تازه برای مخاطب می‌داند؛ ازسوی نشر پیدایش منتشر شد.

این کتاب دومین اثری است که از سعید بردستانی، نویسندة اهل جنوب کشورمان است؛ اولین مجموعه داستان او به نام «هیچ»، سال 1385 توسط «نشر ققنوس» منتشر شد و توانست نظر اهالی ادبیات را جلب کند. این کتاب که در هفتمین دوره جایزه ادبی گلشیری نامزد شد، نام او را به عنوان یک نویسنده جوان و مستعد در حوزه ادبیات داستانی مطرح کرد.

«نهنگ تاریک» تازه‌ترین اثر اوست که در قالب مجموعه‌داستان، به‌تازگی توسط «انتشارات پیدایش» منتشر شده است.

این کتاب از ده داستان به نام‌های «پایان وضعیت»، «بی‌خواب‌ها»، «ایستاده می‌میریم»، «دویدن»، «برکت»، «ماهی مقدس موسی»، «آن بالایی»، «فرشتة دستشویی»، «تنبیه هیرو» و «داستان آپارتمانی» تشکیل شده که همگی با فضایی سوررئال، تجربة جدیدی را برای مخاطب رقم می‌زند.

سعید بردستانی دربارة این کتاب می‌گوید: طنز عنصر پررنگ این مجموعه است. عنصری که هرچند با من بیگانه نبوده‌، اما در مجموعة «هیچ» کمتر افتخار بروز داده بود. در واقع این‌بار آدم‌های نابابی آمده‌اند که به‌جای فضای سنگین و تراژیک، ناخواسته نوعی فضای بی‌قیدانه و سرخوشانه بر داستان حاکم می‌کنند.

این مجموعه داستان در 103 صفحه و با قیمت 8000 تومان، تازه‌ترین اثری است که انتشارات پیدایش در حوزه ادبیات بزرگسال منتشر کرده است.

                                      joorvajoorha-khordsal

قصه‌های جوراجور

مجموعه ده جلدی «قصه های جورواجور» نوشته طاهره خردور توسط انتشارات پیدایش به چاپ رسید.

این مجموعه شامل داستان‌های کوتاه، متفاوت و خیال‌انگیز برای کودکان به ویژه خردسالان است.

 طاهره خردور، نویسنده این مجموعه و مدیر داخلی مجله رشد کودک درباره این داستان‌ها می‌گوید: خواندن این قصه‌ها کودک را وارد دنیای خیالی‌اش می‌کند.‌ به اشیای دورو برش جان می‌دهد. با آنها بازی می‌کند، حرف می‌زند و می‌خندد.

«قصه‌های جورواجور» شامل ده جلد با نام‌های : «آلوچه و سنگ»، «انار و قاصدک»، «گاو نقاشی و گو شیرده»، «برّه کوچولو و خوراکی‌ها»، «مارمولک و دُمش»، «کرم و درخت توت»، «گوجه‌فرنگی و میوه سبز»، «سیب و کرم کوچولو»، «زردآلو طلایی و زردآلو زرده» و «خارپشت و لاک‌پشت»است.

سمیه محمدی،‌ ایلگار رحیمی، غزاله بیگدلو، زهرا رسولی، ناهید کاظمی و نسیم نوروزی از تصویرسازان این مجموعه ده جلدی  هستند.

کد خبر : ۲۹۷۳۹۹