خبرگزاری کار ایران

ادامه‌ی مشکلِ ناشرانِِِ باقی‌مانده در مصلی برای خروج از نمایشگاه کتاب؛

دلایل تاخیر در خروجِ لوازمِ ناشران از مصلی چیست؟

دو روز از اتمام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گذشته و خروج ناشران از مصلی شروع شده است. طی این مدت بیش از 85 تا 90 درصد ناشران مصلی را ترک کرده‌اند اما صبح امروز؛ معدود ناشران باقی‌مانده برای هدایت کامیون‌ها و ماشین‌هایشان برای بار زدن وسایل به مشکل برخوردند.

فرهاد تیمورزاده(مدیر انتشارات تیمورزاده) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با ابراز نارضایتی از وضعیت بوجود آمده برای ناشرانی که از صبح امروز(28 اردیبهشت) مشغول ترک مصلی هستند؛ گفت: بیشتر از یکساعت است ما و ماشین‌هایمان معطل مانده‌ایم و اجازه هیچ‌گونه حرکتی را به ما نمی‌دهند. در حال حاضر تعداد  40 کامیون از در متروی شهید بهشتی تا مصلی ردیف شده‌اند که اجازه ورود و بارگیری به آنها داده نمی‌شود. حتی آن تعداد که موفق به ورود و بار زدن وسایل شده‌اند هم اجازه خروج پیدا نمی‌کنند. این مسئله ظاهرا به دلیل اختلاف بین ستاد اجرایی(وزارت ارشاد) با مدیریت مصلی است و همانطور که در طول نمایشگاه عده‌ای لباس شخصی از حراست مصلی دردسرهایی برای  ناشران ایجاد کردند و در همه امور حتی نصب بنرها مشکل‌آفرینی کردند؛ گویا قرار است تا آخرین لحظه از اذیت و آزار ناشران دست برندارند.

وی در ادامه افزود: آیا این درست است که به دلیل لج‌واجبازی و قدرت‌نمایی شخصی که "حاجی" خطاب می‌شود همین عده ناشران معدود باقی‌مانده در مصلی هم از نظر روانی تحت فشار قرار بگیرند. درباره بنرها هم درست است که این عده از حراست مصلی بودند اما به واسطه نوع پوشش و ظاهرشان همه به دید نیروهای امنیتی به آنها نگاه می‌کردند. ‌چنین برخوردهایی اعتماد به نیروهای انتظامی را از بین می‌برد.

امیر مسعود شهرام‌نیا(قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب) نیز در گفت‌وگویی؛ از تسویه با مصلی و تحویل چک مابقی مبلغ در صبح امروز خبر داد و ابراز امیدواری کرد با این تسویه این معدود ناشران نیز تا ظرف ساعات آینده با آرامش خاطر بتوانند از مصلی خارج شوند.

وی درباره نحوه برخورد ماموران مصلی با ناشرانی که درحال تخیله بار هستند؛ اضافه کرد: مدیران مصلی اعتقاد دارند با رفتن این ناشران دسترسی ما به منابع مالی غیرممکن خواهد شد از این رو ما با دادن چک سعی در تصفیه‌حساب داشته‌ایم از دیگر مسایل بنده اطلاعی ندارم.

تخلیه مصلی

 

مصلی

مصلی تهران

کد خبر : ۲۷۷۷۸۲