خبرگزاری کار ایران

معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

اولویت برنامه‌هایمان درسال 95 آموزش حرفه‌ای اصحاب رسانه است

معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اولویت‌های سال ٩۵ را بر اساس آموزش حرفه‌ای رسانه‌ای برای اصحاب رسانه، اعلام داشت.

به گزارش خبرنگارایلناازشیراز، صابر سهرابی گفت: یکی از مباحث مهم در کیفیت بخشی به رسانه‌ها، آموزش است که بر این اساس آموزش‌های حرفه‌ای مختلف رسانه‌ای برای اصحاب رسانه در نظرگرفته شده است.

معاونت مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد فارس افزود: هر رسانه، دارای قسمت‌های مختلفی است. از مدیرمسئولان و سردبیران که مسئولیت‌های قانونی و تهیه مطلب را دارند، تا خبرنگاران و عکاسان که این اخبار و گزارش‌های و گفتگو‌ها را تهیه می‌کنند تا برسد به صفحه آرا‌ها و طراح‌هایی که در رسانه‌ها، اعم از رسانه‌های مکتوب یا غیرمکتوب، فعالیت می‌کنند.

سهرابی با بیان اینکه استان فارس، خاستگاه رسانه است، ادامه داد: از اولین نشریه ایران که در فارس منتشر شد تا به امروز که قریب ١۵٠ سال از آن روز می‌گذرد و در طول این مدت طولانی، استان فارس همیشه دارای نشریات متعدد و رسانه‌های خوبی بوده است و هم اکنون از جمله استان‌هایی است که در عرصه رسانه‌ای از نظر کمیت در رتبه‌های بر‌تر قرار دارد.

وی با تاکید براینکه اکنون که استان فارس به این حجم از رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب دست یافته است، بحث آموزش برای کیفی سازی این نشریات از مباحث مهمی است که مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این مسئله زمانی دارای اهمیت بیشتری می‌شود که بدانیم عمده اصحاب رسانه در استان فارس به خصوص در شهرستان‌ها از رشته‌های دیگری غیر از رشته‌های مرتبط با رسانه، وارد عرصه رسانه‌ای شده‌اند. هرچند این افراد از نظر مفهومی شاید کم از دیگران نداشته باشند، اما‌گاه متوجه می‌شویم که از نظر کیفی کار آن‌ها در سطح پایینی قرار دارد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: از سوی دیگر با به وجود آمدن روش‌ها و ابزارهای جدید رسانه، این امر لازم است تا هر از چندی، اصحاب رسانه با این روش‌ها و ابزار آشنایی پیدا کنند تا بتوانند خود را از نظر کیفی با استانداردهای بین المللی نزدیک سازند.

او اظهار داشت: در همین راستا، معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، از سال ٩۴، شروع به برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در این زمینه کرده است.

صابر سهرابی، با تشکر از حضور آگاهانه و مؤثر رسانه‌های فارس در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی‌های سال ٩۴، به بحث آموزش رسانه‌ها پرداخت و گفت: درسال٩۴کارگاه هاوکلاس‌های آموزشی بسیارمفیدی درمرکزاستان وشهرستانهای استان باحضوراساتیدبزرگی ازخارج استان و داخل استان برگزارگردید.

وی افزود: تاکیداین معاونت برتداوم آموزش‌ها و نشست‌های تخصصی می‌باشد تا درسال جدید با برنامه‌ای مدون‌تر و دقیق‌تر بیش از پیش اصحاب رسانه را در بحث کیفی سازی از طریق آموزش یاری رساند.

معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اضافه کردن این نکته که آخرین دوره آموزشی سال٩۴درداراب برگزارشده است، خاطرنشان کرد: می‌توانم بگویم که درشهرستان‌ها شور و شوق به یادگیری بیشتر از مرکز استان بود.

سهرابی بابیان اینکه سال ٩۵ برنامه‌های مفصلی درحوزه رسانه خواهیم داشت، گفت: فعالیت‌ها بیشتر در حوزه ساماندهی وضعیت خبرنگاران و آموزش درحوزه‌های متفاوت رسانه شامل تی‌تر، خبر، گزارش، صفحه آرایی و... می‌باشد.

وی در پایان با متذکر شدن این نکته که در سال ٩۵ نشستهای تخصصی همچون اقتصاد رسانه را با حضور اساتید کشوری برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد: ارائه برنامه‌ها با موضوعیت جشنواره مطبوعات و برنامه‌های متنوع دیگر را در وقتی دیگر به سمع و نظر اصحاب رسانه، رسانده خواهد شد.

کد خبر : ۳۵۶۰۳۸