خبرگزاری کار ایران

رهبر قنبری نوروز با «پنجره» میهمان شبکه دو می شود

کد خبر : ۱۵۲۰۸۵

فیلم سینمایی «پنجره» به کارگردانی رهبر قنبری که برگرفته از خاطرات نوجوانی او است نوروز از شبکه دو سیما پخش می شود.

ایلنا: رهبری قنبری با اشاره به فیلم سینمایی «پنجره» گفت: این فیلم قرار است در ایام نوروز از شبکه دو سیما پخش شود.

به گزارش ایلنا ٰوی در ادامه افزود: «پنجره» برخلاف خبرهایی که منتشر شده است یکی از بهترین فیلم های زندگی من است و به خاطرات نوجوانی من بازمی گردد و هیچ ربطی به موضوع دفاع مقدس ندارد امّا متاسفانه موضوع طوری نوشته شده است که انگار در مورد شهدا و دفاع مقدس است.

قنبری با بیان اینکه این فیلمنامه مربوط به ۱۹ سال پیش است گفت: در نوجوانی هرکجا این فیلمنامه را برای ساخت می دادم رد می کردند دلیلش هم نگاه سیاسی بود که در موضوع فیلمنامه که نقاشی بود وجود داشت.

کارگردان فیلم «روییدن در باد» خاطرنشان کرد: کلاس چهارم ابتدایی بودم برای رفتن به مدرسه از جایی رفت و آمد می کردم که نقاش پیری بود که هر روز عکس شاه و فرح و یا پرتره ای از زنان و مردان پیر می کشید و من با عشق و علاقه به کار او نگاه می کردم گاهی ساعت ها کنار گالری او می نشستم و به این نقاشی ها نگاه می کردم تا آنجا که یکبار تا شب آنجا خوابم برد و خانواده دنبالم می گشتند.

وی در ادامه افزود: زمانیکه فیلمساز شدم تصمیم گرفتم ادرباره این خاطره فیلم بسازم. فیلمنامه ای درباره کودکی نوشتم که با موی موش ها قلمو می ساخت و رنگ هایش را از قوطی های رنگی که در آشغال ها افتاده بود تهیه می کرد. البته در این فیلمنامه موضوعات خشک سیاسی هم دیده می شد و به همین دلیل هم هربار رد می شد.

قنبری همچنین گفت: این فیلمنامه را نوشته بودم اما به دلیل رد شدن آن به کنار گذاشته بودم تا اینکه علی مهام اصرار کرد که فیلمنامه ای به او بدم و من فیلمنامه «پنجره» را با کمی تغییر که از جنس سیاسی نباشد و از جنس نقاشی های کمال المک باشد را به او دادم.

کارگردان فیلم «از میان سایه ها» خاطرنشان کرد: فیلمنامه جدید به این شکل نوشته شد که پسر جوانی به نقاشی علاقه زیادی دارد و در همسایگی آنها دختر مریضی زندگی می کند که نمی تواند از خانه بیرون بیاید و پسر به خاطر خوشحالی دختر اتفاقاتی که در طول روز در محله می افتاد را بر روی بوم می کشد و بر روی پنجره اتاق دختر می گذارد تا او ببیند.

وی در ادامه افزود: برای ساخت این فیلم زحمت زیادی کشیدم و با دوربین سوپر حرفه ای آن را گرفتم و تحویل علی مهام دادم اما متاسفانه او نتوانست آن را کپی کند و به جشنواره فیلم فجر ببرد و قرار شد نوروز از شبکه دو سیما پخش شود.

قنبری خاطرنشان کرد: «پنجره» در دو روستا در رودبار به نام های شیرکوه و دیورش فیلمبرداری شده است.

گفتنی است در این فیلم بازیگرانی همچون قربان نجفی، حمید حسین زاده، نسرین نکیسا، فاطمه حیدری فر، محمدرضا اسکندرزاده نقش آفرینی می کنند.

نویسندگی و کارگردانی فیلم را رهبر قنبری و تهیه کنندگی آن را علی مهام بر عهده دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز