خبرگزاری کار ایران

امیری در صحن علنی مجلس؛

کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی ارتباطی با FATF ندارد/ مبارزه با قاچاق انسان و موادمخدر نیازمند همکاری بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۷۸۴

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به اینکه عضویت در کنوانسیون امکان همکاری کشورهای همسایه برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته مانند قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر را فراهم می‌کند، گفت: این کنوانسیون هیچ ارتباطی با FAFT ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسینعلی امیری در جریان نشست علنی مجلس شورای اسلامی که به بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی اختصاص داشت، به‌عنوان نماینده دولت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: پیوستن ایران به لایحه مذکور امری ضروری است؛ زیرا ایران به لحاظ جغرافیایی با گروه‌هایی روبرو است که به صورت پیوسته با گروه‌های خارج از منطقه ارتباط دارد.

وی افزود: به این دلیل، امکان مقابله با آنها در گرو همکاری با کشورهای دیگر است که این مهم از طریق معاهده بین‌المللی امکان‌پذیر است.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: عضویت در کنوانسیون امکان همکاری کشورهای همسایه برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته مانند قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و غیره را فراهم می‌کند و باید گفت که این کنوانسیون هیچ ارتباطی با FAFT ندارد.

وی تصریح کرد: کنوانسیون‌ها در شرایط فعلی جهان‌شمول هستند و از ۱۹۳ عضو سازمان ملل متحد بیش از ۱۸۰ کشور عضو کنوانسیون هستند.

معاون رییس‌جمهور در امور مجلس همچنین با بیان این‌که ایران ازجمله کشورهایی است که در روند تدوین کنوانسیون مذکور نقش فعالی داشته است، یادآور شد: بسیاری از مفاد کنوانسیون مشروط به منطبق بودن آن با قوانین داخلی کشورهاست.

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری تصریح کرد: نگرانی نسبت به جریان‌های ضداستکباری و استعماری درخصوص مغایرت با کنوانسیون وجود ندارد. مواردی در کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی و همچنین قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درخصوص کنوانسیون به دولت پیشنهاد شده که دولت با تحفظ آنها موافق است.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: تقویت ابزارهای مقابله با جریان‌ها، تقویت همکاری‌های پلیسی یکی از اهداف کنوانسیون مذکور بوده و به عبارتی این مهم در راستای تدوین سیاست‌های کیفری مبارزه با جرائم سازمان‌یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز