خبرگزاری کار ایران

در جریان تذکری در صحن؛

سالک: اجازه ندهید رییس‌جمهوری فرانسه به ایران بیاید / مطهری: تصمیم‌گیری درباره این سفر برعهده مقامات عالی کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۲۴۹

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقاد نماینده اصولگرای اصفهان نسبت به سفر رییس‌جمهوری فرانسه به کشورمان، تاکید کرد که تصمیم‌گیری در این رابطه برعهده مقامات عالی کشور است و این سفر حدود ۲ ماه دیگر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمد سالک در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به اصول اصل ۳ و ۴۳ قانون اساسی خطاب به رییس‌جمهوری اعلام کرد: مطلع شدم رییس‌جمهوری فرانسه به ایران می‌آید، باید بدانیم که جنایات فرانسه در جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: چرا با وجود دخالت رییس‌جمهوری فرانسه در امور داخلی ایران و اظهارنظر درباره صنعت موشکی کشورمان این اجازه صادر شده و عذرخواهی نمی‌کند؟!

این نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجازه ورود به ایشان را ندهید؛ چرا که برای لابی و واسطه‌گری می‌آید تا برجام ۲ یعنی مباحث موشکی را با واسطه بین ایران و آمریکا حل و فصل کند. ما باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

نماینده اصولگرای اصفهان در مجلس با طرح این ادعا که دشمن به‌دنبال ایجاد «فتنه نرم» در کشور بوده و این نوع فتنه به‌مراتب خطرناک‌تر از «فتنه سخت» خواهد بود، گفت: فتنه نرم با کلیدواژه نفت طرح می‌شود. البته منظور نفت سیاه نیست؛ بلکه هدف از بین بردن اسلام و انقلاب است. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در توضیح سخنانش گفت: «ن» نفت یعنی تلاش جریان‌های داخلی و خارجی برای ناکارآمد نشان دادن نظام؛ «ف» یعنی فساد اداری، اقتصادی و سیاسی؛ و «ت» نفت نیز به‌معنای تفرقه‌ها و اختلافات قومی و مذهبی است.

وی افزود: به نیروهای انقلابی و همه ملت هشدار می‌دهم که حواسشان هم در برخورد با رییس‌جمهوری فرانسه و هم در مبارزه با فتنه نرم «نفت» جمع باشد.

علی مطهری که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به اخطار این نماینده عضو فراکسیون روحانیت مجلس یادآور شد: رییس‌جمهوری فرانسه حدود ۲ ماه آینده به ایران می‌آید و این مسئله‌ای است که باید توسط مقامات عالی کشور تعیین تکلیف شده و درخصوص برخورد با رییس‌جمهوری فرانسه در سفر به ایران تصمیم‌گیری کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره تلویحی و احتمالی به حواشی مربوط به سفر رییس‌جمهوری پیشین فرانسه به کشورمان و نصب پوسترهایی در سطح شهر در مخالفت با آن سفر، به شوخی خطاب به سالک گفت: وقتی آمدند، شما هم به شیوه خودتان یک‌طوری حالشان را بگیرید!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز