خبرگزاری کار ایران

نوروزی در گفت‌وگو با ایلنا:

مطهری از توضیحات وزیر دادگستری درباره دلایل حصر موسوی و کروبی قانع نشد/ ارجاع سوال نماینده تهران به صحن علنی مجلس

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۱۷۹

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به بررسی طرح سوال نایب رییس مجلس از وزیر دادگستری درخصوص علت عدم برگزاری دادگاه محصوران و ادامه حصر موسوی و کروبی در جلسه امروز این کمیسیون تاکید کرد که مطهری از توضیحات آوایی قانع نشد و این سوال برای رسیدگی بیشتر به صحن علنی ارجاع شد.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به برگزاری نشست صبح کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به‌منظور رسیدگی به سوال علی مطهری از وزیر دادگستری درمورد رفع حصر اعلام کرد: در این جلسه آقای آوایی وزیر دادگستری برای پاسخ به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس آمد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

وی با اشاره به بررسی ۲ طرح سوال مطهری از وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: سوال اول آقای مطهری ناظر بر دلایل حصر آقایان موسوی و کروبی بود. آقای مطهری تاکید داشتند که چرا آقایان موسوی و کروبی از سال ۸۹ تاکنون در حصر به سر می‌برند و هنوز دادگاهی برای آنها برگزار نشده است. 

نماینده اصولگرای بهارستان و رباط‌کریم در مجلس ادامه داد: بر این اساس آقای مطهری پس از توضیحات وزیر دادگستری، اعلام کرد که از پاسخ‌ها قانع نشده و بنابر این مقرر شد که رسیدگی به این سوال در صحن علنی ادامه یافته و به این منظور این طرح سوال به هیات رییسه ارجاع می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین با اشاره به رسیدگی به سوال دیگر این نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: سوال دیگر در مورد هنگامه شهیدی و امیر حکیمی بود و آقای مطهری درباره علت حبس خانم هنگامه شهیدی سوال کرد که آقای آوایی هم در پاسخ گفت که برای خانم شهیدی، وثیقه صادر شده و هم‌اکنون آزاد هستند و بر این اساس، آقای مطهری از پاسخ به این سوال قانع شد.

وی افزود: بخش دیگر سوالات آقای مطهری درمورد امیر حکیمی بود و این نماینده مجلس تاکید کرد که باتوجه به این‌که امیر حکیمی به‌عنوان زندان امنیتی و دوتابعیتی حکم اعدام داشته و در جریان برجام آزاد شده و بعد از آزادی علیه جمهوری اسلامی ایران شکایت کرده و به دلیل این شکایت حدود ۶۰۰ میلیون دلار ایران محکوم شده، چرا تحقیقات لازم صورت نگرفته و این زندانی به این شکل آزاد شده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه کرد: بر این اساس مقرر شد وزیر دادگستری در این رابطه تحقیقات بیشتری انجام داده و توضیحاتی به آقای مطهری داده شود و درنهایت نماینده سوال‌کننده از این پاسخ قانع نشد اما تاکید شد که اعلام‌نظر نهایی منوط به توضیحات بیشتر خواهد بود.

نوروزی در پایان تصریح کرد: خانم زرآبادی سوالی در مورد علت عدم‌تشکیل کانون‌های مشاوره خانواده در دادگاه‌های خانواده مطرح کرد که قرار شد وزارت دادگستری و مجلس در این باره پیگیری‌های لازم را انجام دهند. همچنین نماینده سبزوار نیز سوال دیگری درمورد موضوع تیراندازی در یکی از روستاهای این شهرستان پرسید که در این رابطه نیز قرار شد آقای آوایی پس از انجام مکاتبات و تحقیقات لازم از مسئولان استانی، توضیحات تکمیلی خود را ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز