خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

اگر در دفاع اقتصادی نقشی برای مردم قائل نشویم، مقابل آن می‌ایستند

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۹۹۸

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: اگر در دفاع اقتصادی برای مردم نقشی قائل نشویم، مردم مقابل آن می‌ایستند و برای اینکه بتوانیم مقابل طرح‌های آمریکا در حوزه اقتصادی پیروز شویم نیازمند لحاظ کردن نقش مردم در دفاع اقتصادی هستیم.

به گزارش ایلنا، سردار غلامرضا جلالی عصر امروز در گردهمایی بزرگ بسیجیان وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: به برکت دفاع مقدس ما امروزه دارای پنج نیروی مقدر در سپاه پاسداران جمهوری اسلامی هستیم و ما در این سی سال گذشته از جنگ، در امنیت تولید شده از دفاع مقدس زندگی میکنیم.

وی امروز جنگ‌ها پیچیده شده است و شکل‌ها و چارچوب‌هایش عوض شده و دشمن در حوزه جنگ اقتصادی، قدرتی را علیه کشور ما شکل داده است، اظهار داشت:  در مدل جنگ اقتصادی سنتی، نیروهای نظامی زیرساخت‌های اقتصادی کشور مانند پالایشگاه‌ها و جاده‌ها و پل مورد هدف قرار می‌دهد و در مدل دیگر، جنگ اقتصادی برای اهداف اقتصادی شکل می‌گیرد که فقط اهداف اقتصادی را مورد هدف قرار می‌دهد و امروزه حضور آمریکا در خلیج فارس با هدف تسلط بر منابع نفتی است که این یک نوع جنگ اقتصادی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: ما با پدیده‌ای به نام جنگ اقتصادی نوین مواجه هستیم که مهاجم و اهداف هر دو از جنس اقتصاد هستند و از مؤلفه‌های ملی کشور متخاصم علیه قدرت اقتصادی ما استفاده می‌شود و این یک موضوع کاملا جدی است.

جلالی تاکید کرد: ما در دفاع مقدس و اداره امور اقتصاد، به وسیله سامانه بسیج اقتصادی کار را به  مردم واگذار کردیم و از بین بردن این سامانه کار بسیار اشتباهی بود که می‌توانست در شرایط اضطراری برای کشور مفید باشد.

وی با بیان اینکه ما در جنگ اقتصادی نیازمند سامانه بسیج اقتصادی هستیم که اگر اقلام مورد نیاز مردم تحت محدودیت قرار گرفت بتوانیم این اقلام به دست مردم برسانیم و اجازه ندهیم اثر تهدید اقتصادی دشمن بر سر سفره مردم بیاید، تصریح کرد: همان‌گونه که در دفاع مقدس با سپردن اداره امور جبهه‌ها به مردم توانستیم پیروز جنگ تحمیلی باشیم، اکنون نیز در دفاع اقتصادی چنانچه برای مردم نقشی قائل نشویم، مردم مقابل آن می‌ایستند؛ به عبارت دیگر برای اینکه بتوانیم مقابل طرح‌های ضد ایرانی آمریکا در حوزه اقتصادی پیروز شویم نیازمند آن هستیم تا در دفاع اقتصادی نقش مردم را هم لحاظ کنیم و این هم با ترویج سبک ایرانی ـ اسلامی میسر می‌شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه اگر آمریکا سبک زندگی مردم کشورمان را تغییر دهد، همه چیز مردم تغییر می‌یابد، خاطرنشان کرد: این موضوعی است که متاسفانه به تدریج شاهد این تغییر در خانه‌ها هستیم؛ در این رابطه صداوسیما نقش اساسی در ترویج سبک زندگی مناسب را بر عهده دارد. موضوعی که ما در صداوسیما آن را ملاحظه نمی‌کنیم.

جلالی ادامه داد: دفاع مقدس در کشورمان مقطعی تاریخی و طلایی بود که کشور و مردم را در برابر تهدیدی بزرگ و سنگین نجات داد و دستاورد آن تبدیل به مکتب فکری مقاومت شد؛ مکتبی که اگر ذره‌ای از آن به ملتی تزریق شود، می‌توانند مقابل زورگویان ایستادگی کنند.

وی تاکید کرد: امروز ثمره دفاع مقدس تربیت امثال شهید حججی است که به تاسی از نسل اول و دوم انقلاب و جنگ رشد کرد و راه شهدا را ادامه داد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص پیدایش سلفی‌ها و تکفیری‌های داعشی نیز ابراز داشت: آمریکا به منظور ایجاد حوزه امنیتی پیرامون اسرائیل از اختلاف‌هایی که میان جامعه اهل‌سنت بود، استفاده کرد و تکفیری‌ها و سلفی‌های داعشی را رشد و پرورش دادند و در این راه آنها را مجهز به آخرین سلاح‌ها آن هم به صورت انبوه کردند؛ البته از سمت شیعه نیز عده‌ای را تحریک کردند تا آتش داعش را گرم نگاه دارند.

جلالی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس زمانی‌ که می‌خواستیم نفربرهای عراقی را با موشک «تاو» بزنیم به جهت آن که قیمت هر کدام از این موشک‌ها از قیمت خودروها بیشتر بود، استفاده نمی‌کردیم و فقط علیه خودروهای زرهی عراق بکار می‌بردیم؛ اما در سوریه و عراق داعش به جهت آن که آمریکا موشک‌های «تاو» و «کورنت» را به تعداد انبوه و رایگان در اختیارشان قرار می‌دهد، از این موشک‌ها برای زدن اهداف انسانی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران زمانی که تجربه خود در دفاع مقدس را به مردم و ارتش سوریه و عراق منتقل کرد، عنوان کرد: مردم و ارتش این کشورها توانستند مناطق از دست رفته خود در مقابل داعش را باز پس بگیرند؛ در صورتی تا پیش از این خیلی از مسئولان دو کشور یاد شده کیف‌های خود را بسته بودند تا از کشورشان خارج شوند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: در حال حاضر با سازماندهی ارتش کشورهای یادشده و مقاومت‌های مردمی پروژه داعش در این کشورها فقط 10 درصد دیگر باقیمانده تا کار آنها به اتمام برسد؛ اما امروز اسرائیل به جهت آن که می‌داند، داعش دیگر نمی‌تواند منافع آنها را حفظ کند، برای این که حائلی را بین خود و ایران داشته باشد توطئه اقلیم کردستان عراق را به وجود آورده است.

جلالی همچنین در خصوص برجام و تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران نیز یادآور شد: اینکه امروز آمریکا به بهانه‌های مختلف تحریم‌های جدیدی را آن هم بعد از برجام علیه کشورمان وضع می‌کند به دلیل حمایت‌های ایران از محور مقاومت است؛ زیرا آنها انتظار داشتند بعد از برجام هسته‌ای، برجام‌های دو و سه در موضوعات دیگر هم داشته باشند؛ اما به دلیل هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه‌های آنها خنثی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز