خبرگزاری کار ایران

میرزایی‌نیکو در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:

«تکرار می‌کنم» سیدمحمد خاتمی تاثیر زیادی در پیروزی روحانی داشت/چیستی حلال و حرام فرهنگی را معلوم کنید

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۴۶۸

نماینده دماوند تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که جمله «تکرار می‌کنم» از سوی سیدمحمد خاتمی مطرح شد که زمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و همین جمله تاثیر زیادی در پیروزی حسن روحانی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، قاسم میرزایی نیکو مخالف دوم سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی گفت: آقای جنتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت، ما تازه داشتیم به هوای تازه‌ای که سیدرضا صالحی امیری با خود آورده بود، عادت می‌کردیم که ناگهان با سیدعباس صالح شریعتی معرف به صالحی مواجه شدیم؛ از پژوهشگاه فلسفه حوزه علمیه, مردی که از شهر مشهد آمده است، شهر کنسرت ممنوع!

او ادامه داد: به عنوان دانش‌آموخته هنرهای زیبا منتظر بودم که ببینم که فرهنگ و هنر این کشور و مرز و بوم چه زمانی به اهالی آن سپرده می‌شود و به جای دادن قبر به هنرمندان، به آنها اعتبار و امنیت شغلی بدهد و مشخص شود برنامه صالحی در این بخش چیست.

نماینده مردم دماوند در مجلس با اشاره به اینکه معرفی کابینه حق رئیس‌جمهور است، اظهار داشت: ما نباید فراموش کنیم که جمله «تکرار می‌کنم» از سوی سیدمحمد خاتمی وزیر فرهنگ و هنر خیلی دور، خیلی نزدیک و حمایت تمام قد اصلاح‌طلبان از جنابعالی را. بله، شما ۱۰۰ درصد به تفکر  ۲۴ میلیونی خیلی بدهکار هستید. مردمی که به شما و شعارهایتان در برابر جناح رقیب اعتماد کردند، مبادا سلب این اعتماد به کل جریان اصلاح‌طلبِ حامی نسبت داده شود و بی‌تفاوتی و دلزدگی از کلیه طیف‌ها و جریان‌ها در راس امور برای جوانان پرشور و امید ما رقم خورد.

میرزایی نیکو با بیان اینکه وزارت ارشاد و مدیریت آن حق مسلم نخبگان فرهنگی و هنری است، تصریح کرد: باید نخبگان فرهنگی و هنری در مدیریت فرهنگ و هنر سهیم شوند. برای ما مشخص کنید که دیدگاه شما در حوزه فرهنگ چیست؟‌ آقای صالحی، ربنای استاد پیشکش، شما در کسوت نماد تلفیق حوزه و دانشگاه بیایید یک بار برای همیشه معلوم کنید که حلال و حرام در حوزه فرهنگ و هنرهاه به خصوص موسیقی چیست؟

او ادامه داد: پاسداشت هنر سید معمار حسینه ارشاد و بانوی مجسمه مادر در حصر پیشکش، بگویید که وزارت ارشاد چه زمانی می‌خواهد از هفت خوان صدور مجوز رها شود. وزارت فرهنگ و هنر کی می‌خواهد از بازخوانی، سانسور و توقیف بعد از مجوز هفت خوان رها شود؟

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه ما این روزها به کارتون‌های هادی حیدری و سیاه‌مشق‌های محمد قوچانی دلبسته‌ایم، آیا به آنها رحم کرده‌ایم؟ خاطرنشان کرد: اینان فرزندان من و شما هستند. حمایت از کیارستمی‌ها و اسکار فرهادی، تسلیت، تبریک،‌ افتخار و این مسائل را نخواستیم،  دستخطی له یا علیه مسئله‌ای دیده‌ایم؟

میرزایی نیکو افزود: اینکه آمار کمی تولید و انتشار فیلم و کتاب ارائه می‌شود و بعضا این آمار دست‌کاری نیز می‌شود، ابراز داشت: چند تا کنلل در پیچ و خم ممیزی خاک می‌خورند و زخم‌هایی که روح هنرمندان را می‌خراشد؟ ما فرزندان و نسل جوان‌مان توقیف کرده‌ایم. لیست بلندبالای رایزنان فرهنگی و سازمانی مشابه وزارت امور خارجه و سفیران فرهنگی ایران برای نسل جوان آن سوی مرزها چه کردند؟ دیپلماسی فرهنگی برون‌مرزی شما چیست؟

او ادامه داد: آقای صالحی برای استفاده بهینه از صفحات اجتماعی و فضای مجازی چه برنامه‌ای دارید؟ صفحات اجتماعی شما کی، کجا و چند ساله است؟ استفاده از شبکه‌های اجتماعی و کلا دنیای مجازی بدون فیلتر یا ممنوع؟ اختیار امنیت جامعه فرهنگی دقیقا با چه کسی است؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با بیان اینکه من ذره‌ای به دغدغه دینی جنابعالی در سطح اجتهاد حوزوی شک ندارم، عناون کرد: به ما بگویید که در کدام یک از کنسرت‌ها و یا جشن‌های فرهنگی هنری و صنفی شرکت کرده‌اید و خط فکری شما چیست؟ موضع سیاسی شما باید شفاف باشد، خط فکری شما اگر معلوم نباشد، آش همان آشُ و کاسه می‌شود؛ مسلخ اصلاح‌طلبان و روشن‌فکران به دست تعصب، تحجر و دلواپسی و به قول جانباز اصلاحات رای ما هم قدرت به مثابه کالا می‌شود. 

میرزایی نیکو ادامه داد: برای ما معلوم کنید بودجه عریض و طویل ارشاد کی به دست اهالی هنر خواهد رسید؟ شما گفتید نخ تسبیح هستید، برایمان شفاف بگویید که مهره‌های تسبیح چه کسانی خواهند بود؟ 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز