خبرگزاری کار ایران

در تذکری مطرح شد؛

خدری: وزرا می‌توانند وقت خود را در اختیار نمایندگان قرار دهند/ لاریجانی: آیین‌نامه صراحتا می‌گوید وزرا می‌توانند وقت خود را به رییس‌جمهور دهند

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۶۱۳

نماینده مردم بوشهر اعلام کرد هنگامی که آیین‌نامه صراحت دارد که رییس جمهور می‌تواند وقت خود را در اختیار نمایندگان قرار دهد، طبیعتا وزیر نیز به طریق اولی قادر به این کار خواهد بود که این برداشت از آیین‌نامه مورد موافقت لاریجانی قرار نگرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالحمید خدری در جلسه علنی نشست مجلس با استناد ماده ۲۶ آیین نامه‌داخلی در اخطاری اعلام کرد: در آیین‌نامه ذکر شده رییس جمهور می‌تواند بخشی از زمان خود را به نمایندگان یا کسانی بدهد که این عام بودن کسان شامل نمایندگان مجلس نیز می‌شود. این درحالی بود که دیروز چند نفر از وزرای محترم نطق کرده و مقداری از وقت خود را در اختیار بنده قرار دادند اما جنابعالی آن را خلاف ایین‌نامه دانستید.

او در خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنگامی که آیین نامه صراحت دارد که رییس جمهور می تواند وقت خود را در اختیار نمایندگان قرار دهد، طبیعتا وزیر نیز به طریق اولی قادر خواهد بود و از مفهوم اولویت چنین استنباط می‌شود.

نماینده اصلاح طلب بوشهر در مجلس همچنین با اشاره به بخشی از توضیحات لاریجانی در این رابطه خاطرنشان کرد: شما گفتید آیین نامه در این رابطه ساکت است بنابراین باید به سراغ اصول مسلط حقوقی برویم که براین اساس حق هم قابل اثبات و هم قابل واگذاری است. وقتی که در اختیار وزیر است هم می‌تواند آن را بخشیده و واگذار کند و هم می‌تواند آن را ثابت کند.

خدری تاکید کرد: براساس این سه دلیل وزیر می‌تواند مقداری از وقت خود را در اختیار نماینده قرار دهد.

علی لاریجانی با اشاره به تاکید ابتدایی خدری مبنی بر اینکه خواسته بود اجازه داده شود تمام صحبت را بیان کند خطاب به این نماینده اصلاح طلب گفت: آیا اکنون کلام شما منعقد شد؟

او ادامه داد: درباره این که رییس جمهور می‌تواند وقت خود را به کسانی که می‌خواهد بدهد ، مربوط به کلیات بود که انجام شد و آقای روحانی بخشی از زمان را در اختیار آقای جهانگیری قرار داد و نمی‌خواست فرصت را در اختیار نمایندگان بگذارد اما درباره این که می‌گویید به این دلیل وزرا نیز می‌توانند وقت خود را در اختیار نمایندگان بگذارند  باید بگوییم این رویکرد سیاسی است و شما که فقه خوانده‌اید می‌دانید که در فقه قیاس نداریم.

مصطفی کواکبیان در این لحظه با انتقاد از نحوه استدلال رییس مجلس با صدای بلند فریاد زد این قیاسی که شما می‌گویید فرق دارد و با سکوت از سوی لاریجانی مواجه شد.

لاریجانی در ادامه گفت: آیین نامه ابهام ندارد و صراحتا می‌گوید وزرا می‌توانند بخشی از وقت خود را به رییس‌جمهور بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز