خبرگزاری کار ایران

نماینده خدابنده در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

کمبود ۳۵۰ قلم دارو در حال حاضر به ۳۰ قلم کاهش یافته است/ دریافت زیرمیزی در وزارت قاضی‌زاده هاشمی کم شده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۵۶۲

نماینده مردم خدابنده گفت: قاضی‌زاده هاشمی برنامه خود را عملیاتی کرد و رفاه خود و خانواده‌اش را کنار گذاشت و با روحیه جهادی وارد محیط پر اضطراب وزارت بهداشت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت کابینه دولت دوازدهم امروز پشت تریبون مجلس رفت.

او با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت حوزه سلامت گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما می‌خواهیم اگر کسی در خانواده مریض دارد، جز رنج مریض‌داری دیگر هیچ رنجی نبیند. با این حال چهار سال قبل همه نماینده‌ها شاهد بودند که اکثر مراجعات مردم در حوزه انتخابیه‌شان به مسائل بهداشت و درمان مربوط می‌شد.

نماینده مردم خدابنده ادامه داد: در آن زمان مردم به بخش دولتی در حوزه درمان اعتماد نداشتند و زمانی که به مراکز دولتی مراجعه می‌کردند درصورتی که توان مالی کافی نداشتند نه تنها پذیرش نمی‌شدند بلکه جنازه بیمار نیز به آنها تحویل داده نمی‌شد.

بیگدلی با تاکید بر اینکه شرایط کشور در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است، ادامه داد: چهار سال قبل ۵ الی ۶ میلیون نفر فاقد بیمه درمانی بودند و مردم در تهیه ۳۵۰ قلم دارو مشکل داشتند. از سوی دیگر مردم مجبور بودند ملزومات و تشکیلات بیمارستانی را از بیرون تهیه کنند. در آن زمان مشکل  وزارت بهداشت و درمان بودجه نبود بلکه مسئله اصلی نبود مدیریت کارا و چشم‌اندازی قابل اندازه‌گیری برای آینده بیماران کشور بود.

او ادامه داد: قاضی‌زاده هاشمی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت مردم، برنامه خود را عملیاتی کرد و رفاه خود و خانواده‌اش را کنار گذاشت و با روحیه جهادی وارد محیط پر اضطراب وزارت بهداشت شد.

نماینده مردم خدابنده با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی افزود: آقای هاشمی خود طبق اصل ۲۹قانون اساسی سلامت را حق همگانی می‌دانند و معتقد است انسان سالم محور توسعه پایدار بوده و به دنبال تحول اساسی در نحوه مدیریت پرجمعیت‌ترین و تخصصی‌ترین وزارتخانه دولت است.

بیگدلی در ادامه به وعده‌های قاضی‌زاده هاشمی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: ایشان وعده دادند که بیمه همه‌گیر ایجاد کرده و نظام شبکه‌های بهداشت را ارتقاء دهند. همچنین نیروهای متخصصی برای مناطق محروم ارسال کرده و قول دادند شبکه درمانی پیر و فرسوده کشور را بازسازی کنند. ایشان وعده دادند به روستاها، مناطق محروم و دور افتاده و بیمارستان‌های دور افتاده نیز رسیدگی کنند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به عمل کار برآید نه به سخن افزود:  قاضی‌زاده هاشمی نوزدهمین چشم‌پزشک دنیا محسوب شده و ۳۵۰ مقاله بین‌المللی و ۱۰ کتاب مرجع در کارنامه خود دارد. ایشان در دوره کاری خود رتبه ایران را بین ۲۱۰ کشور به مقام نوزدهم رساندند و در حال حاضر کمبود ۳۵۰ قلم دارو به ۳۰ قلم کاهش یافته است.

او ادامه داد: در دوره وزارت ایشان ۱۸۰۰ واحد تخصصی زایمان، ۴۳۱۸ تخت بیمارستانی در قالب طرح تحول سلامت و ۳۲ پایگاه اورژانس مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. همچنین مسائل زیرمیزی در دوران وزارت ایشان کاهش یافت.  در همین راستا از همه به عنوان نماینده مردم استان زنجان و پیرو خاص مردم این استان از همه نمایندگان می‌خواهم با رای حداکثری خود به قاضی‌زاده هاشمی زمینه تحول در نظام سلامت را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز