خبرگزاری کار ایران

ساعی در موافقت با وزیر پیشنهادی امور خارجه:

گزینه‌ای با صلاحیت‌تر از ظریف برای وزارت خارجه نمی‌شناسیم/ با رای بالا به ظریف اقتدار و امنیت ملی را افزایش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۴۴۴

ساعی گفت: ظریف کسی است که به استفاده از ظرفیت‌های انسانی به دور از نگاه‌های جنسیتی اعتقاد راسخ دارد. این رای می‌تواند در مذاکرات جهانی اثر‌گذار باشد و باعث افزایش اقتدار و امنیت ملی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، زهرا ساعی نماینده موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه رای اعتماد به وزرای کابینه دوازدهم گفت: محمدجواد ظریف نامی آشنا نه تنها برای ایرانیان بلکه برای جهانیان است. او با استقامت گام‌های بلندی برای پیشبرد اهداف ایران در عرصه بین المللی برداشته و در این راه هم  ناملایمتی‌های زیادی دیده است. 

او با اشاره به دوران مذاکرات هسته‌ای گفت: با شروع گفت‌وگوهای هسته‌ای و سازنده، ظریف راه را برای به نتیجه رسیدن مذاکرات هموار کرد. او با اتخاذ سیاست توقف ایران هراسی با شش قدرت جهانی به توافقی رسید که ضمن حفظ دستاوردهای هسته‌ای و شناسایی حق غنی‌سازی به بحران ساختگی غرب علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران پایان داد.

ساعی با تاکید بر اینکه ظریف به عنوان فردی حرفه‌ای و متخصص در سیاست خارجی برای  ارتقای  کشور و حفظ مصالح کشور بر اساس رویکرد عزت، حکمت و مصلحت تلاش زیادی کرده گفت: گواه این امر فرمایشات مقام رهبری است که بارها در سخنرانی‌های مختلف او را فردی امین، متدین، شجاع و با غیرت توصیف کرده‌اند. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزارت خارجه توانست در این چهار سال در قالب سفر هیات‌های دیپلماتیک به جهان و ورود هیات‌ها به ایران دستاوردهای مهمی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد. ظریف بار دیگر به عنوان وزیر خارجه در دولت دوازدهم معرفی شده است و ما می‌خواهیم وزیر خارجه‌ای انتخاب کنیم که در چهار سال آینده در صحنه منطقه و بین‌الملل که با چالش‌های بزرگی روبه‌روست تاثیر‌گذار باشیم. با توجه به این مساله، وزیر خارجه با رای بالای مجلس انتخاب می‌شود تا در مذاکرات و پیشبرد اهداف ایران قدرت چانه‌زنی داشته باشد و بتواند حرف خود را به کرسی بنشاند. 

ساعی خاطرنشان کرد: من به عنوان دانش آموخته جغرافیای سیاسی می‌گویم با توجه به اینکه دولت جدید آمریکا بی‌منطق است، در ماه‌های آینده باید مذاکرات بیشتری با طرف روسی، چینی و اروپایی انجام شود و از سویی شاهد مسائل منطقه هستیم. در منطقه با پیروزی‌های اخیر در سوریه کفه ترازو تغییر کرده است. در موضوع عربستان مساله قطر  را داریم. همه این‌ها اهمیت بیش از پیش حوزه دیپلماسی را نشان می‌دهد.  

او افزود: وزیر خارجه توانمند و عملگرا می‌تواند در این راستا نقش آفرینی کند؛ بنابراین سکان‌دار دستگاه دیپلماسی باید با بالاترین رای توسط مجلس انتخاب شود. این رای می‌تواند در مذاکرات جهانی اثر‌گذار باشد و باعث افزایش اقتدار و امنیت ملی شود. نباید فراموش کنیم ظریف شخصا نقش تبلیغی موثری داشته و امیدواریم این ضعف را در دوره جدید برطرف کرده و به تنهایی این بار را بر دوش نکشد؛ امروز توجه به افکار عمومی جهان اهمیت دارد.

ساعی تاکید کرد: ظریف کسی است که به استفاده از ظرفیت‌های انسانی به دور از نگاه‌های جنسیتی اعتقاد راسخ دارد. ایشان در همه مناصب خود از روز اول در به کار گیری نیروهای متخصص بانوان و جوانان همت ویژه‌ای داشته و امیدواریم در این دوره بیشتر شاهد آن باشیم. ایشان معتقد است باید ساختار قدیمی را بشکند و با ایجاد معاونت اقتصادی در راستای مقاومت اقتصادی در کنار رویکرد سیاسی و امنیتی قرار بگیرد .

او با بیان اینکه به دلایل گفته شده عملکرد  او را در هدایت دستگاه دیپلماسی مثبت ارزیابی می‌کنیم و کسی را با صلاحیت‌تر از ایشان نمی‌شناسیم گفت: من روایتی را به نقل از  سخن‌گوی کمیسیون آموزش بیان میکنم. ایشان در دیدار جمعی از اعضای کمیسیون آموزش با دومین شخصیت ژاپن در  توکیو حضور داشت و می‌گوید آقای «آبه» وقتی متوجه می‌شود روحانی پیروز شده در جلسه رسمی بلند می‌شود و کف می‌زند و تاکید می‌کند برای امنیت منطقه مواظب روحانی و ظریف باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز