خبرگزاری کار ایران

ربیعی در جمع خبرنگاران:

وزارت کار سرباز اصلی کنترل آسیب‌های اجتماعی است/ حادثه معدن یورت تلخ‌ترین اتفاق دوران کاری‌ام بود

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۹۷۵

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زمینه‌های از بین بردن فقر مطلق در جامعه ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در حاشیه هیات دولت باب یان اینکه قطعاً باید برای از بین بردن فقر سیاست‌های منسجمی داشت، گفت: فقر مطلق را می‌شود از بین برد و زمینه‌های آن نیز فراهم شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه از بین بردن فقر و زمینه‌های آن در برنامه‌های آتی وی در دولت دوازدهم است، اظهار داشت: از بین بردن فقر و کاهش آن برنامه‌ای است که هر وزیری باید دنبال کند. اشتغال در راه رشد، دیگر کافی نیست. رشد کلاسیک ما اشتغال کشور را پاسخ نمی‌دهد. شاید اگر سه سال پیش این نظریه را عنوان می‌کردیم، کار‌شناسان اقتصادی ما سخت این را می‌پذیرفتند ولی امروز کاملاً مشخص است که ما نیاز به یک برنامه اشتغال فراگیر داریم.

ربیعی در ادامه افزود: بحث دیگر صندوق‌ها است که اگر به داد آن‌ها نرسیم تا ۲۰ سال دیگر همه بودجه‌های کشور را باید به آن‌ها بدهیم. منابع و مصارف صندوق‌ها را باید مشخص کنیم و این از جمله مسائل مهمی است که هر کسی که به وزارت کار می‌آید باید آن‌ها را پیگیری کند.

وزیر کار دولت دوازدهم با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی می‌تواند برای جامعه خطرات بسیاری را فراهم کند، گفت: بخواهیم و یا نخواهیم وزارت کار سنگ بنا و یا سرباز اصلی کنترل آسیب‌های اجتماعی است که باید در این زمینه کار کند.

ربیعی درباره لحظات تلخ خود در وزارت کار نیز عنوان کرد: وظیفه هر وزیر کاری است که امنیت شغلی را فراهم کند، معدن یورت تلخ‌ترین لحظه من بود. پلاسکو هم تلخ بود اما معدن یورت برایم تلخ‌تر بود. من در معدن بود و وقتی جنازه‌ای را پیدا می‌کردیم برایم دردناک بود. رنج کار در معدن قابل وصف نیست.

وزیر کار درباره لحظات شیرینش در وزارت کار نیز عنوان کرد: لحظات شیرین من در کنار خانواده‌های بهزیستی بود که وقتی کلید خانه به آن‌ها می‌دادم از خوشحالی گریه می‌کردند من نیز در کنار آن‌ها گریستم یا وقتی که بچه‌ای فاقد پدر یا مادر بود برایش شغل پیدا می‌شد، خوشحال می‌شدم و این شیرینی‌ها در ذهنم مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز