خبرگزاری کار ایران

مافی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

۱۲و ۱۳ مرداد انتخابات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار می‌شود/ شرط به رسمیت شناخته شدن جمنا از سوی کمیسیون

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۹۹۳

عضوکمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: اگر در بررسی مجدد جبهه‌‌‌‌‌‌مردمی و دیگر جبهه‌ها، احزابی که معرفی می‌کنند شرایط لازم را نداشته باشند، فعالیت آنها ‌‌‌منتفی می‌شود.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره بررسی مجوز فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب، گفت: در قانون جدید احزاب مقرر شده دو نفر از نمایندگان احزاب؛ یک نفر از دبیران کل احزاب ملی و دیگری از دبیران کل استانی با انتخاب کیله احزاب وارد کمیسیون ماده ۱۰ احزاب شوند و این انتخابات ۱۲و ۱۳ مرداد برگزار می‌شود . 

او ادامه داد: البته اعضایی که به کمسیون ۵ نفره کنونی افزوده می‌شوند حق رای ندارند اما از حق اظهارنظر و تصمیم‌سازی برخوردارند. بعد از تعیین اعضای جدید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، کمیسیون وارد مباحث اصلی و جدی می‌شود و می‌تواند طبق قاعده‌ای که قانون جدید مشخص کرده به مباحث ورود کند و رسما مسائل جبهه‌ها را در راس برنامه‌ خود قرار دهد.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به وضعیت جمنا، گفت: دوستان گزارشی ارائه داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند و می‌گویند مجوز فعالیت داریم، اما کمیسیون، بررسی آن را منوط کرده به این مسئله که مجموع احزاب این جبهه باید رسمیت داشته باشند، یعنی کنگره‌ها برگزار و شرایطی را که قانون برای تشکیل یک حزب و اخذ مجوز فعالیت در نظر دارد، داشته باشند.

او ادامه داد: برای بررسی بیشتر شرایط جمنا و دیگر جبهه‌ها باید در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به رسمیت برسد که امیدواریم بعد از انتخاب اعضای کمیسیون، این مسئله میسر شود و تک تک جبهه‌ها را بررسی کنیم. 

مافی تاکید کرد: اگر در بررسی مجدد جبهه‌‌‌‌‌‌ مردمی و دیگر جبهه‌ها احزابی که معرفی می‌کنند شرایط لازم را نداشته باشند، فعالیت جبهه‌‌های موجود ‌‌‌منتفی می‌شود، لذا احزابی که در یک جبهه متمرکز می‌شوند باید شرایط حزب را بر اساس قانون دارا باشند.

این نماینده مجلس‌ اظهار داشت: پیش از قانون جدید احزاب، تشکیل جبهه با ۱۵ حزب بود که پس از اصلاح به ۵ حزب تقلیل یافت که باید احزاب قوی در آن عضو باشند تا برای آنها مجوز صادر شود. 

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در پاسخ به اینکه آیا جبهه‌ مردمی نیروهای انقلاب در صورت عدم فعالیت به عنوان جبهه تقاضای دریافت مجوز به عنوان حزب را داشته است، گفت: این روند خوب است و باعث می‌شود گروه‌هایی که به دنبال تشکیل حزب یا جبهه هستند رفع اشکال کنند و جدی وارد عرصه شوند و یکی از اهداف مهم کمیسیون ماده ۱۰  احزاب این است که کشور را به سمت تقویت احزاب و تشویق مردم به  ورود به احزاب برای دنبال کردن فعالیت سیاسی و اجتماعی سوق دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز