خبرگزاری کار ایران

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با ایلنا:

طرح سوال از رییس‌جمهور با ۱۳۰ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد/ بحث موسسه‌های مالی و اعتباری به حیثیت نظام بانکی ضربه زده است

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۴۳۶

نماینده مردم خمینی‌شهر از تقدیم طرح سوال از رییس‌جمهور درباره موسسات مالی به هیات رییسه مجلس خبر داد و گفت: احتمالا روز سه شنبه این طرح سوال از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول می‌شود.

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به جمع‌آوری امضا برای طرح سوال از رئیس جمهوری اعلام کرد: طرح سوال از رئیس جمهوری با حدود ۱۳۰ امضا درباره عملکرد موسسه‌های مالی اعتباری تهیه شده و امروز تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.

او در واکنش به این سوال که علت اعلام تعداد امضاهای متفاوت برای این طرح سوال چیست، گفت: دقیقا در جریان این موضوع نیستم اما تا جایی که اطلاع دارم در آخرین لحظات تعداد امضا‌ها به ۱۳۰ رسید و تقدیم هیات رئیسه مجلس شد و احتمالا روز سه شنبه از سوی هیات رئیسه اعلام وصول می‌شود.

نماینده اصولگرای خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این سوال که تفاوت این طرح سوال با نامه‌ای که همزمان پیش از تعطیلات تابستانی مجلس تهیه شده بود چیست و چگونه در مجلسی که حتی سوال از وزرا رای نمی‌آورد ۱۳۰ نماینده طرح سوال از رئیس جمهوری را امضا کرده‌اند حال آنکه نامه درخواست نمایندگان در همین موضوع موسسه‌های مالی اعتباری تنها ۸۰ امضا داشته است، یادآور شد: این دو مساله ارتباطی با یکدیگر ندارند. آنچه امروز تقدیم هیات رئیسه شد طرح سوال از رئیس جمهوری است و مورد قبلی نامه‌ای بود که حالت درخواست و تذکر به رئیس جمهوری داشت.

او ادامه داد: به هر حال امیدواریم همه امضاکنندگان پای امضای خود بایستند اما آنچنان که مطلعیم برخی از نمایندگان امضای خود را پس گرفته بودند.

نماینده عضو جبهه پایداری در مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درباره انتقاد برخی نمایندگان در خصوص نحوه جمع‌آوری امضا‌ها خاطرنشان کرد: اتفاقا با بعضی از این نمایندگان معترض صحبت کردم و مثلا به خانم ساعی گفتم که چرا علیه بنده صحبت کرده است مگر بنده برای جمع‌آوری امضا نزد ایشان رفته بودم به هر حال من آنقدر حواسم جمع هست که از چه کسی امضا بگیرم.

او درباره شائبه‌های مربوط به تعداد امضاهای جمع‌آوری شده نیز گفت: بحث موسسه‌های مالی و اعتباری به حیثیت نظام بانکی دولتی ما ضربه زده و این در حالی است که پاشنه آشیل بحث اقتصاد است و شبکه‌های خارجی نیز به این موضوع دامن می‌زنند و نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه تحت فشار هستند که این مساله شامل اعضای فراکسیون امید هم می‌شود و حتی بعضی آن‌ها هم طرح سوال را امضا کردند.

ابطحی همچنین در واکنش به سوال دیگری درباره برخورد شدید با سهام‌گزاران کاسپین و آرمان که صبح امروز خواهان برگزاری تجمع مقابل مجلس بودند و همچنین عدم برگزاری تجمع پس از حمله تروریستی به مجلس تاکنون گفت: شاید از نظر نهادهای امنیتی نظامی و انتظامی صلاح نباشد که در وضعیت کنونی تجمعی برگزار شود چرا که ممکن است تروریست‌ها در این افراد نفوذ کنند. بنابراین حفظ جان مردم در اولویت است و این وظیفه ما نمایندگان است که پیگیر موضوع باشیم به جای اینکه آن‌ها تجمع کنند.

او گفت: باید امنیت تجمع‌ها در نظر گرفته شود و با توجه به وضعیت منطقه و عداوت دشمنان نباید ساده‌اندیش باشیم.

نماینده خمینی شهر در مجلس دهم در عین حال تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید رفتار بدی با مردم صورت بگیرد و اگر واقعا با مردم بدرفتاری شده درست نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: انشاالله روز سه شنبه طرح سوال از رئیس جمهوری اعلام وصول می‌شود و اگر این گونه نشد تذکر خواهیم داد.

ابطحی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال عدم اعلام وصول سوال از رئیس جمهوری با ۱۳۰ امضا وجود دارد، گفت: بله، این امکان وجود دارد و بیش از این هم شاهد بودیم که هیات رئیسه اعلام وصول نکرده چرا که در این موارد احتمال لابی و رایزنی بسیار زیاد است اما ما هم به عنوان نمایندگان مجلس تذکر خواهیم داد و اعتراض می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز