خبرگزاری کار ایران

بیانیه جمعی از اصلاح‌طلبان در محکومیت حوادث تروریستی؛

انسجام ملی با امنیتی کردن فضای داخلی و تقسیم‌بندی‌های کاذب ایجاد نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۳۵۷

جمعی از اصلاح‌طلبان با صدور بیانیه‌ای حوادث تروریستی تهران را تسلیت گفتند و خانواده‌های قربانیان این حوادث تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه جمعی از اصلاح‌طلبان به شرح ذیل است:

به نام خدا

حادثه تروریستی اخیر در تهران که در آن هجده تن از هموطنان بیگناه ما جان خود را از دست دادند و بیش ازچهل تن زخمی شدند، باردیگر چهره کریه خشونت و قساوت ترور را برابر جهانیان به نمایش گذاشت و نشان داد این مولود جهل و خودکامگی و سیاست‌های استبدادی و استکباری، ایرانی و عرب و آسیایی و اروپایی و آفریقایی نمی‌شناسد.

دنیا می داند که ملت بزرگ ایران به پشتوانه آگاهی و وحدت خویش در سال‌های پرفراز و نشیب پس از انقلاب کوشیده است مطالبات به حق خود را از طرق مسالمت آمیز تعقیب کند و با پاسخ منفی به اندیشه‌های خشونت طلبانه از هر سو و به هر نام در منطقه‌ای آشوب زده وگرفتار جنگ وهرج و مرج، ثبات سیاسی خود را حفظ کند.

 پس از انتخابات پرشور اخیر که مدنیت و مشارکت پذیری ملت ایران را به نمایش گذاشت، اقدام تروریستی ۱۷ خرداد تقابل امنیت برآمده از عقلانیت و توسعه یافتگی و التزام به روش‌های دموکراتیک را از یک سو با جهالت و واپس‌ماندگی منادی وحشت و آشوب و هرج و مرج از سویی دیگر نشان داد.

انتظار این ملت فهیم از همه کنش‌گران عرصه سیاست و اجتماع در چنین شرایطی اتحاد و همبستگی فارغ از تمامی اختلاف نظرها و تفاوت‌های قومی و مذهبی و سیاسی و به نمایش گذاشتن عزم استوار در ادامه دادن مسیر مبارک  دموکراسی است. غیراخلاقی‌ترین و حقارت‌بارترین واکنش در چنین شرایطی بی اعتنایی به این خواست و ضرورت ملی و استفاده کاسبکارانه از این فاجعه برای تسویه حساب‌های سیاسی و دمیدن در آتش تفرقه و اختلاف است.

 با کمال تاسف برخی محافل داخلی که به تقدیس خشونت و دشمنی با مردمسالاری شهره‌اند به سودای تضعیف دولت روحانی شادمانه به استقبال این حادثه رفتند.

 اعلامیه کینه توزانه کاخ سفید به مناسبت این فاجعه نسخه دیگری از این رویکرد کاسبکارانه است. این در حالی است که دولت آمریکا به شهادت اسناد و اعتراف دولتمردانش در ایجاد تروریسم و پدید آوردن طالبان و القاعده بیشترین نقش را داشته است. به تصریح نظریه پردازان امریکایی دو دهه جنگ داخلی در افغانستان و ریخته شدن خون هزاران زن و مرد و کودک بی‌گناه در آن دیار بهای حفظ منافع آمریکا در قبال رقبای بین المللی اش بوده است. اکنون رهبران کاخ سفید به جای پذیرش مسؤلیت خود در قبال ریخته شدن خون ده‌ها بیگناه در پاریس و لندن و کابل و بغداد و تهران، در واکنش به عملیات تروریستی اخیر، ایران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند.

 ما ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدیده در این جنایت بر ضرورت همبستگی ملی و اتحاد برابر خشونت و ترور تأکید و اعلام می‌کنیم که اگر قرار است در موضوعی از کشور صدایی واحد شنیده شود، در حمایت و حراست از استقلال ملی، یکپارچگی سرزمینی، ثبات و امنیت پایدار ایران عزیز و مقابله با تروریسم و سیاست‌های تروریست پرور، و تحرکات تفرقه افکنانه و جنگ طلبانه بیگانگان در منطقه خواهد بود.

به باور ما موضع واحد و نیز انسجام ملی با امنیتی کردن فضای داخلی و تقسیم بندی‌های کاذب و تلاش برای ناامید ساختن اکثریت عظیم ایرانیانی که به بهبود شرایط زندگی پس از انتخابات دلبسته‌اند، بدست نمی آید بلکه با پذیرش علایق و سلایق مختلف شهروندان و گستردن احساس امید به آینده بهتر و تحقق مطالبات اقشار مختلف جامعه زیر چتر مصالح و منافع ملی امکانپذیر است.

آذر منصوری

محسن آرمین

زهرا اشراقی

محسن امین زاده

سید مصطفی تاجزاده

علی تاجرنیا

حمیدرضا جلایی پور

سعید حجاریان

محمد رضا خاتمی

هادی خانیکی

عبدالله رمضان زاده

حسین شریف زادگان

محسن صفایی فراهانی

مریم شربت دار قدس

فیض الله عرب سرخی

حسین کاشفی

مرتضی مبلغ

الهه مجردی

فخرالسادات محتشمی پور

عبدالله مومنی

محسن میردامادی

عبدالله ناصری

محمد نعیمی پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز