خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان؛

لایحه حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۱۵۹

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات لایحه حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، ماده یک این لایحه را بررسی کردند اما به دلیل آنچه که ایراد به سازوکار و مکانیسم این ماده اعلام شد ،تصمیم گرفتند این ماده را بار دیگر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از مخالفت نمایندگان حاضر در صحن با ماده یک لایحه حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، گفت: مجلس می‌خواهد مشکل آسیب‌های اجتماعی و روستائیان را حل کند، بنابراین باید به اشتغال روستاها توجه شود.

او ادامه داد: همه نمایندگان برای آبادانی روستاها وفاق دارند منتها ایرادشان به سازوکار و مکانیسمی است که در ماده یک لایحه مذکور وجود دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل تصمیم‌گیری در خصوص این ماده را بار دیگر به کمیسیون برنامه و بودجه محول می‌کنیم تا به واسطه پیشنهادات اصلاحی نمایندگان،‌ مشکل رفع شود.

در ادامه ارجاع ماده یک لایحه فوق به کمیسیون برنامه و بودجه به رای گذاشته شد و درنهایت از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در صحن بازگشت این ماده به کمیسیون مربوطه با ۱۴۶ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع به تصویب رسید.

لاریجانی پس از موافقت مجلس با ارجاع ماده یک این لایحه به کمیسیون اعلام کرد: به دلیل پیوستگی ۶ ماده دیگر لایحه مذکور به ماده یک، کل لایحه حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع می‌دهیم تا کل لایحه به صورت منقح نوشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز