خبرگزاری کار ایران

بنابر پیگیری‌های ایلنا؛

پیگیری و رایزنی الویری برای تایید صلاحیت معروف صمدی ادامه دارد/ بازگشت اعتماد عمومی به لیست اصلاح‌طلبان در شورای تهران

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۱۷۹

درحالی که شنیده ها از احتمال ردصلاحیت معروف صمدی نامزد حاضر در لیست ۲۱ نفره اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران حکایت دارد، مرتضی الویری برای تایید صلاحیت این کاندیدای اهل سنت وارد عمل شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، همزمان با انتشار لیست نهایی ۲۱ نفره شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا و قرار گفتن معروف صمدی در این لیست، زمزمه‌هایی درمورد عدم تاییدصلاحیت این نامزد اقلیت مذهبی در انتخابات شوراها مطرح شد و این درحالی است که هنوز تکلیف تایید یا عدم تایید صلاحیت صمدی مشخص نشده است.

از دیگرسو عدم حضور برخی نامزدهای سرشناس اصلاح طلب در لیست با واکنش‌های انتقادی بعضی از فعالان سیاسی و مطبوعاتی در فضای مجازی شد که این انتقادها به ویژه در ساعات اولیه انتشار لیست در شب گذشته، چشمگیر بود.

بر این اساس منتقدان با اشاره به نام افرادی چون مرتضی الویری، عبدالله مومنی، علی تاجرنیا، لیلا ارشد و حتی برخی خبرنگاران نامزد انتخابات شوراها ازجمله یاشار سلطانی، نسبت به عدم حضور این افراد در لیست نهایی انتقاد کردند. حال آنکه بنابر اعلام محمود صادقی نایب رییس شورایعالی سیاستگذاری و رییس دوره شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و همچنین بنابر تاکید حسین مرعشی عضو ارشد این شورایعالی لیست اصلاح طلبان با لحاظ تخصص‌گرایی و درپی رای‌گیری‌های متعدد و براساس خرد جمعی تهیه شده است.

در این میان درحالی که نسبت به عدم حضور چهره هایی چون الویری انتقاد می‌شود، بنابر پیگیری‌های ایلنا، این فعال سیاسی اصلاح طلب که سابقه شهرداری تهران را نیز در کارنامه دارد، طی ساعات اخیر و از کانال‌ها و طرق مختلف مشغول رایزنی برای تاییدصلاحیت معروف صمدی بوده است.

حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم این دست حمایت‌های افراد بیرون مانده از لیست از این فهرست انتخاباتی تا چه میزان در بازگرداندن اعتماد عمومی به لیست اصلاح طلبان تاثیرگذار خواهد بود و این درحالی است که احتمالا در ساعت ها و روزهای آینده شاهد انصراف افراد خارج از لیست به نفع افراد داخل فهرست خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز