خبرگزاری کار ایران

صادقی در گفت‌وگو با ایلنا:

خوف و هراس شهرداری تهران از انجام تفحص عجیب است/ فرار از نظارت زیبنده نامزد احتمالی ریاست جمهوری نیست

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۵۱۰

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصادی و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خوف و هراس از نظارت برای شهرداری که به‌دنبال ریاست‌جمهوری است، زیبنده نیست، گفت: چشم‌پوشی کمیسیون عمران به تخلفات شهرداری به‌عنوان یک کمیسیون تخصصی درحالی که قوه قضاییه بر آن صحه گذاشته است

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اشتباه هیات رییسه مجلس درباره بررسی دلایل رد تفحص از شهرداری تهران در نشست علنی روز یکشنبه مجلس اعلام کرد: بنابر ماده ۱۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس، امکان قرائت گزارش‌های مختلف در صحن علنی صرفاً ۴۸ ساعت پس از چاپ این گزارش‌ها و توزیع آن میان نمایندگان میسر خواهد بود و باتوجه به این‌که گزارش بعدازظهر روز شنبه چاپ و توزیع شده بود، امکان قرائت آن در جلسه روز یکشنبه وجود نداشت و هیات رییسه نباید این موضوع را در دستور کار جلسه قرار می‌داد.

خوف و هراس شهرداری تهران از انجام تفحص عجیب است

او در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات یکی از متقاضیان این طرح تفحص درخصوص افزایش رایزنی‌های غیرمعمول از چهارشنبه دو هفته قبل از سوی شهرداری تهران به‌منظور منصرف کردن نمایندگان از پیگیری این طرح تفحص، گفت: برای بنده بسیار عجیب است و سوال اینجاست که چه خوف و هراسی از کلید خوردن این تحقیق و تفحص وجود دارد؟ اگر سازمانی به خود اطمینان دارد، باید از این تفحص‌ها استقبال کند تا چنانچه شبهه‌ای وجود دارد، برطرف شود.

کمیسیون عمران سعی دارد به تفحص شهرداری تهران جنبه جناحی بدهد 

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران همچنین با انتقاد از رویکرد کمیسیون عمران در رابطه با تفحص شهرداری تهران اعلام کرد: نکته عجیب دیگر این است که کمیسیون عمران تلاش دارد که به این طرح تفحص، جنبه جناحی بدهد و این درحالی است که سوالاتی که در این طرح عنوان شده، کاملاً فنی و تخصصی است. 

چشم‌پوشی کمیسیون عمران به تخلفات شهرداری درحالی که قوه قضاییه بر آن صحه گذاشته است

صادقی خاطرنشان کرد: تعجب می‌کنم کمیسیون عمران در گزارشی که به‌عنوان یک کمیسیون تخصصی ارائه کرده، چشمش را بر واقعیت‌ها بسته درحالی که به‌عنوان مثال قوه قضاییه هم بر تخلفات صورت گرفته در بحث واگذاری املاک صحه گذاشته است. چگونه این کمیسیون به این شکل عمل می‌کند؟ به هر حال روز سه‌شنبه این طرح در صحن مطرح می‌شود و ما صحبت‌های خود را عنوان می‌کنیم.

اگر فضا را از حالت عادی خارج نکنند، تفحص شهرداری رای می‌آورد

او در پاسخ به سوالی درباره فضای عمومی مجلس در آستانه بررسی موضوع تفحص از شهرداری تهران گفت: مساله این است که تمامی طرح‌های تحقیق و تفحصی که اخیراً در صحن مطرح شده، همگی رای آورده‌اند و به‌عنوان نمونه تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان که تاحدودی بار جناحی برای تخریب دولت همراه داشت، رای آورد که البته علت مهم این رای‌آوردن همراهی فراکسیون امید برای تصویب این تفحص بود.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین تحقیق و تفحص از شرکت نیشکر کارون و مس سرچشمه نیز رای آورد و پیش‌بینی ما این است که اگر فضا را از حالت عادی خارج نکنند، تفحص شهرداری هم رای می‌آورد.

هراس از نظارت برای شهرداری که به‌دنبال ریاست‌جمهوری است، زیبنده نیست

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصادی و انضباط مالی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که باتوجه به عدم پیگیری شورای شهر در مورد نظارت بر شهرداری در چهار سال گذشته، آیا شهرداری تهران قصد دارد همان فرمول را در مجلس نیز پیاده کند، گفت: واقعیت این است که خوف، هراس و گریز شهرداری تهران از نظارت خیلی عجیب است و این درحالی است که در ساز و کارهای داخلی خود از جمله شورای شهر که نقش نظارتی دارد، از این نظارت بازمانده و به نظر می‌رسد تلاش فراوانی برای اثرگذاری بر رای نمایندگان صورت گرفته و این مسئله زیبنده شهردار تهران نیست که از قضا خود را برای ریاست‌جمهوری هم آماده می‌کند.

شهردار را استیضاح نکردیم

صادقی در پایان تصریح کرد: شهردار تهران باید از این تحقیق و تفحص استقبال می‌کرد و به آن به چشم یک نوع تعامل نگاه می‌کرد؛ چرا که تحقیق و تفحص نوعی تعامل با دستگاه است. ما که شهردار را استیضاح  نکردیم و برای ما بحث شخص مطرح نیست بلکه در راستای سالم‌سازی سیستم است. این رویکرد شهرداری تهران، ظن ما را قوی‌تر کرده که خوف و هراس دارند که احیاناً تخلفات گسترده‌ای که در این سازمان وجود دارد، برملا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز