خبرگزاری کار ایران

صادقی در گفت‌وگو با ایلنا:

نگاه کمیسیون عمران به تفحص از شهرداری تهران جناحی بود/گویا باید به فساد در شهرداری عادت کنیم و چیزی نگوییم

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۵۷۷

صادقی ضمن تشریح روند تصمیم‌گیری کمیسیون عمران درباره تفحص از شهرداری تهران گفت: متاسفانه نگاه اعضای این کمیسیون به تفحص کاملاً سیاسی و جناحی بود و نتیجه‌ای که درنهایت اعلام شد نیز باتوجه به جوی که در کمیسیون وجود داشت، کاملاً قابل پیش‌بینی بود.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به مخالفت کمیسیون عمران با طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران اعلام کرد: باتوجه به دفع‌الوقت و تعلل کمیسیون عمران درخواست کردیم که هرچه سریع‌تر رای‌گیری کنند و نظر و گزارش خود را به صحن ارائه کنند.

جلسه غیررسمی کمیسیون عمران برای تصمیم‌گیری درباره تفحص از شهرداری تهران

او گفت: در نهایت بعد از ظهر روز سه‌شنبه از آقای قالیباف برای حضور در جلسه کمیسیون دعوت به عمل آمد و رونوشت این نامه در اختیار متقاضیان تفحص نیز قرار گرفت اما درنهایت باتوجه به همزمانی جلسه کمیسیون با نشست علنی نوبت عصر مجلس، بدون حضور آقای قالیباف و متقاضیان تفحص، به‌صورت غیررسمی در حاشیه صحن، تشکیل جلسه دادند و در شرایطی که گمان کردیم می‌توانیم در این جلسه حاضر شویم، هنگامی که قصد حضور داشتیم گفتند امکان حضور متقاضیان تفحص نیست و صرفاً اعضای کمیسیون می‌توانند در جلسه حاضر شوند.

تصمیم‌گیری نهایی درباره تفحص شهرداری در صحن

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پس از برگزاری این جلسه غیررسمی، متوجه شدیم ضرورت انجام تفحص به تایید کمیسیون عمران نرسیده و عملاً با انجام آن مخالفت کرده‌اند که البته این مسئله حق کمیسیون است و درخواست ما نیز همین بود که نفیاً یا اثباتاً نظر خود را اعلام کنند که این اتفاق محقق شد و بنابر آیین‌نامه این مسئله به هیات رییسه اعلام می‌شود و سپس برای تصمیم‌گیری نهایی به صحن علنی می‌آید.

او در واکنش به اعلام نظر سخنگوی کمیسیون عمران درخصوص ارجاع این طرح تفحص به صحن علنی به‌دلیل اصرار متقاضیان گفت: کمیسیون عمران مدت‌ها پیش از این باید نظر خود را اعلام و پرونده را به صحن ارجاع می‌کرد؛ چرا که بنابر آیین‌نامه باید کمیسیون نظر خود را اعلام و پرونده را برای رای‌گیری به صحن بفرستد.

رییس فراکسیون فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا موضوع استخدام‌های متروی تهران نیز در جریان تفحص از شهرداری مورد بررسی قرار می‌گیرد، یادآور شد: این مسئله جزء محورهای سه‌گانه تفحص نیست و اخیراً شنیدم که حدود ۴۲۰۰ نفر بدون طی کردن روال معمول، در متروی تهران استخدام شده‌اند.

برخی اعضای کمیسیون عمران تخلف در شهرداری‌ها را مفروض می‌دانند

او گفت: برخی از اعضای کمیسیون عمران که پیش از این شهردار شهرهای مختلف بوده‌اند و همچنین آقای رضایی رییس این کمیسیون، می‌گفتند همواره در کار شهرداری‌ها تخلف هست و بروز تخلف در کار شهرداری‌ها طبیعی است؛ به نوعی این تخلفات را امری مفروض در کار شهرداری‌ها می‌دانند. گویا باید به این فساد عادت کنیم و چیزی نگوییم!

تلاش کمیسیون عمران برای تعویق زمان بررسی تفحص شهرداری تا بعد از انتخابات

صادقی در واکنش به اظهارنظر اخیر رییس کمیسیون عمران درباره پیچیدگی پرونده تفحص از شهرداری به‌دلیل حضور قالیباف در این پرونده و نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری، تصریح کرد: از همان روزهای نخست که برای بررسی موضوع در کمیسیون عمران حاضر شدیم، دو سه نفر از اعضا صراحتاً گفتند که این پرونده را تا بعد از زمان برگزاری انتخابات پیگیری نکنید.

نظر کمیسیون عمران درباره تفحص شهرداری تهران قابل پیش‌بینی بود

او در پاسخ به پرسشی درباره علت مخالفت کمیسیون عمران با این طرح تفحص علی‌رغم حساسیت موضوع نزد افکار عمومی خاطرنشان کرد: متاسفانه نگاه‌شان به این پرونده کاملاً سیاسی و جناحی بود و نتیجه‌ای که درنهایت اعلام شد نیز باتوجه به جوی که در کمیسیون وجود داشت، کاملاً قابل پیش‌بینی بود و به همین علت اصرار داشتیم، نظرشان را اعلام کنند.

نگاه کمیسیون عمران به تفحص از شهرداری تهران جناحی بود

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه اعضای کمیسیون عمران نگاهی جناحی و سیاسی به این پرونده داشتند و با تصور این‌که متقاضیان تفحص از شهرداری نیز متقابلاً با رویکردی جناحی این تفحص را کلید زده‌اند، موضوع را بررسی کردند و درواقع همین تصور کمیسیون عمران، مانع از این شد که پرونده با نگاهی کارشناسی بررسی شود و درصورتی که انبوهی از دلائل اقامه می‌کردیم، کمیسیون عمران از قبل تصمیم خود را گرفته بود.

استیضاح وزیر کشور در ماه‌های آخر دولت اول روحانی نتیجه‌‌بخش نیست

صادقی در پاسخ به سوال دیگری درباره تلاش تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور یادآور شد: اتفاقاً یکی از محورهای این تفحص همین بحث عدم نظارت بر شهرداری‌ها عنوان شده، با این حال به نظر می‌رسد در شرایطی که عمر دولت اول روحانی رو به اتمام است و در ماه‌های آخر این دولت، طرح استیضاح آن‌چنان نتیجه‌بخش نیست. از سوی دیگر وزیر کشور بیش از سایر وزرا درگیر انتخابات است و این استیضاح آن‌چنان به مصلحت نیست.

صادقی در پایان تصریح کرد: نکته دیگر این است که حتی خود استیضاح‌کنندگان نیز آن‌چنان جدی نیستند و به نظر می‌رسد سعی دارند از این حق خود برای بیان مطالبات‌شان استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز