خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های امروز صحن علنی مجلس؛

از فریادهای کواکبیان تا سکوت کمیسیون امنیت ملی در برابر اظهارات کریمی‌قدوسی

مجلس شورای اسلامی در آخرین روز کاری هفته اول بررسی برنامه ششم توسعه تبدیل به یکی از روزهای پر حاشیه مجلس شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا بعد از پایان نوبت صبح مجلس کریمی قدوسی از اعضای جبهه پایداری با حضور در لابی برگه‌های کوچکی به خبرنگاران رسانه‌های اصولگرا داد که در آن جملاتی به وزیر امور خارجه کشورمان منتسب شده بود. 

بعد از انتشار این خبر سخنگوی کمیسیون امنیت ملی حاضر نشد این صحبت‌ها را تائید و یا تکذیب کند اما علی رضا رحیمی با حضور در جایگاه خبرنگاران این اظهارات را کذب محض خواند. 

اما این پایان ماجرا نبود و در هنگام بررسی برنامه ششم در نوبت عصر جلسات چند نفره اعضای کمیسیون امنیت ملی در صحن تشکیل شد که بیشتر این جلسات در نزدیکی صندلی بروجردی رئیس کمیسیون بود. 

حرارت این جلسات به حدی بود که در برخی مواقع صدای نمایندگان بالا می‌رفت و پای ثابت این جلسات کاظم جلالی بود. 

در این بین بهروز نعمتی و جهانبخش محبی نیا به صورت مداوم بین صندلی بروجردی و لاریجانی در حرکت بودند به طوریکه ذوالنور، محبی‌نیا، کریمی قدوسی و نعمتی فایل صوتی جلسه را دوباره گوش کردند. 

از سوی دیگر کریمی قدوسی که آغاز کننده این حاشیه‌ها بود مرتبا با تلفن همراه خود در حال صحبت بود و حتی با وجود به صدا درآمدن زنگ پایان جلسه همچنان با لبخند به صحبت‌های موبایلی خود ادامه می‌داد و در آخر جلسه به رحیمی نماینده مردم تهران گفت که چرا حرف‌های مرا تکذیب کردی. من وابستگی سیاسی به هیچ گروهی ندارم. 

انتقاد لاریجانی از ویرایش برنامه ششم

در نوبت عصر بررسی برنامه ششم علی لاریجانی از سرعت بررسی این برنامه انتقاد کرد به طوریکه در بررسی ماده ۱۰ برنامه، از نحوه ویرایش این ماده انتقاد کرد و آن‌را عامل طولانی شدن بررسی این ماده دانست. 

فریادهای کواکبیان

در هنگام بررسی ماده ۱۰ برنامه ششم کواکبیان در مخالفت با این ماده صحبت کرد اما هرچقدر که صحبتهای کواکبیان طولانی‌تر می‌شد تن صدای او نیز بیشتر می‌شد تا جائی‌که کاظم دلخوش که در صندلی کناری کواکبیان قرار داشت در اعتراض به صدای بلند او ایستاد و گوش‌هایش را گرفت. 

دلخوش بعد از پایان سخنان کواکبیان در حالیکه لبخند به لب داشت فریاد می‌زد بیاید مرا از دست کواکبیان نجات دهید.

کد خبر : ۴۴۰۲۹۶