خبرگزاری کار ایران

سرلشکر قاسم سلیمانی:

ولیعهد دوم عربستان، شاید شاه سعودی را هم بکشد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ولیعهد دوم عجول عربستان شاید شاهش را هم بکشد.

به گزارش ایلنا، سرلشکر قاسم سلیمانی در مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار حسین همدانی که در مسجد پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه داعش زمان ما از خوارج زمان امام علی (ع) بد‌تر هستند، تصریح کرد: داعش شمشیرهای براق و برنده را روی گلوی اسرا می‌گذاشتند، اما آن اسرا هیچ‌گاه از مذهب خود برنگشتند و این‌ها تاثیرات کربلاسس.

او با بیان اینکه شعار و حرکت امام حسین (ع) از ابتدا تا آخرش یکی بود و هیچ‌گاه متوقف و تغییر نکرد، اظهار داشت: جوان‌های ما امروز لباس عزای امام حسین (ع) بر تن می‌کنند که رسم بسیار خوبی است. 

سلیمانی به آخرین لحظات قبل از شهادت سردار حسین همدانی اشاره کرد و گفت: من آخرین لحظه که شهید همدانی را دیدم، چند ساعت قبل از شهادتش بود. یک حالت جوانی در وی دیدم، وی بسیار صبور بود. تا کسی به این شهید نزدیک نمی‌شد، پی به شخصیتش نمی‌برد. من در دوران دفاع مقدس زیاد نزدیکش نبودم، اما در سوریه توفیقی شد از نزدیک با ایشان آشنا شوم. در لحظه آخر که شهید همدانی را دیدم تکانی خوردم. احساس کردم او از شهادت خود مطلع است. بعدا وقتی با خانواده‌اش صحبت کردم یقین پیدا کردم که واقعا از شهادت خود مطلع بود. با خنده به من گفت بیا عکسی بگیریم، شاید آخرین عکس ما باشد، وقتی این حرف را زد، تکان خوردم. سردار همدانی فقط یک شهید نبود؛ همدانی یک لشکر و استان بود مثل شهید بهشتی که امام (ره) فرمود یک ملت بود.

سرلشکر سلیمانی تاکید کرد: در زمان بشار اسد، ملک عبدالله به سوریه آمد و دست بشار اسد را گرفت و به لبنان برد که ارتش سوریه را بیرون کرده بود و مجسمه حافظ اسد را پایین آورده بود؛ گفت پسرم این لبنان برای تو، اما چه می‌خواست؟ می‌خواست بشار اسد از ایران دست بکشد، اما وی نپذیرفت که‌‌ همان چیزی است که برخی آن را آورده و مهم، بزرگ و منافع ملی می‌نامند. ولیعهد دوم عربستان که خیلی عجول هست و شاید شاه خود را هم بکشد به روسیه رفت تا درباره سوریه وساطت کند که جلسه‌ای با حضور روس‌ها و فردی از سوریه گذاشتند. ولیعهد عربستان از حال بشار اسد پرسید و این فرد سوری گفت مشکل داعش است و ولیعهد عربستان گفت داعش که خطر ندارد و همه این‌ها تمام می‌شود، اما مشکل ارتباط شما با ایران است و اگر شما ارتباط نداشته باشید همه چیز تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل دشمنان محوریت سوریه در جبهه مقاومت و ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: در آنجا فقط از سوریه دفاع نمی‌کنیم، بلکه از اسلام و جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنیم. داعش و گروهای تکفیری برای سوریه تأسیس نشدند، اینها برای ایران تشکیل شدند. اگر ایستادگی‌ها صورت نمی‌گرفت و برخی که این توهم را داشتند که نماز را در مسجد اموی می‌خوانیم و امپراطوری راه می‌اندازیم، موفق می‌شدند و داعش حکومت تشکیل می‌داد خدا می‌داند چه فاجعه‌ای در جهان اسلام رخ می‌داد.

کد خبر : ۴۱۷۹۲۵