خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

نمی‌توانند برای ما شرط قائل شوند/ وزیر اقتصاد آلمان گفت صحبت‌هایم را تحریف کرده‌اند

سخنگوی دولت با بیان اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند برای ما شرط قائل شود، گفت: وزیر اقتصاد آلمان به من گفت صحبت‌هایم را تحریف کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود درباره مصاحبه چندی پیش معاون صدراعظم آلمان و منوط کردن توسعه روابط تهران و برلین به پذیرش اسرائیل از سوی ایران ابراز داشت: هیچ کشور برای ایران نمی‌تواند شروطی قائل شود. ما نیازمند ارتباط با کشورها بر مبنای هیچ پیش‌شرطی نیستیم اتفاقا پیش‌شرط ما این است که آنها برای رابطه با ایران به قوانین ما احترام بگذارند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه موضع ما در مورد اسراییل سنجیده است، یادآور شد: اسراییل یک رژیم جعلی است و دست‌شان به خون مردم بی‌گناه آلوده است. باید در پیشگاه تاریخ و خدا پاسخگو باشند. این رژیم حقوق بشر را رعایت نمی‌کند. عامل ترور بسیاری افراد است. اینکه کشوری چنین موضعی تعیین کند، نشان می‌دهد با باورهای این دولت آشنایی ندارد.

گابریل به من گفت صحبت‌هایم را تحریف کرده‌اند

نوبخت با اشاره به گفت‌وگوی خود با گابریل زیگمار بیان کرد: از گابریل که ایران آمد، سوال کردم شما به عنوان پیشگام بعد از برجام به ایران آمدید این چه جمله‌ای بود؟ به صراحت اعلام کرد حرفی که از طرف من زده شده است، تحریف است. مگر الان پیش‌شرطی انجام شد که من آمدم. گفت ما به دیدگاه ایران احترام می‌گذاریم. من گفتم شما ممکن است به این رژیم بدهی تاریخی داشته باشید گفت قبول دارم اسراییل حقوق بشر را رعایت نمی‌کند. همه می‌دانند چه جنایت‌هایی را این رژیم مرتکب شده است. وی علاقمند به بسط رابط با ایران بود. او تصریح کرد جامعه بزرگی از صهیونیست‌ها من را هدف قرار دادند که تو برای رابطه با آیران پیش‌قدم شدی حتی به برخی روابط آمریکا هم معترض بود. معیارهای ما هم کاملا مشخص است و موضع رسمی دولت در این مورد همان موضع رسمی نظام است. هیچ کشوری امکان طرح پیش‌شرط به ما را ندارد. با باورهای خودمان زندگی می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، روز گذشته رئیس قوه قضاییه با انتقاد شدید از اظهارات اخیر وزیر اقتصاد آلمان مبنی بر لزوم به رسمیت شناختن اسرائیل و طرح برخی ادعاهای حقوق بشری علیه ایران، گفت: اگر به جای دولت محترم و وزیر امور خارجه بودم قطعا اجازه نمی‌دادم چنین شخصی وارد کشور شود.

کد خبر : ۴۱۶۵۷۶