خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهوری در تماس تلفنی امیر قطر:

مسایل منطقه باید از طریق مذاکره سیاسی، گفت‌وگو و مفاهمه، حل و فصل شوند

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۲۰۷

امیر قطر در تماس تلفنی با رییس‌جمهور کشورمان عید سعید قربان را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، رییس جمهوری در تماس تلفنی امیر قطر که عصر امروز انجام شد، با تبریک متقابل عید سعید قربان به شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی، با تاکید بر ضرورت همکاری میان کشورهای منطقه بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: مسایل منطقه باید توسط کشورهای منطقه و تنها از طریق مذاکره سیاسی، گفت‌وگو و مفاهمه، حل و فصل شوند.

حجت الاسلام و السلمین روحانی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد و تقویت این روند، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و همگان باید در این عرصه بکوشند.

رییس‌جمهور کشورمان در این تماس تلفنی به گسترش موج افراطی‌گری، خشونت و تروریسم در منطقه نیز اشاره کرد و اظهارداشت: متاسفانه منطقه در وضعیت مناسبی نیست و این وظیفه بر دوش همه ما است که برای نجات مسلمانان از تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه و تقویت برادری میان مسلمانان تلاش کنیم.

شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید قربان به رییس‌جمهوری، دولت و ملت ایران گفت: روابط ایران و قطر پیوسته روابطی تاریخی و صمیمانه بوده و ما همواره از گسترش و تعمیق همکاری میان دو کشور در همه عرصه‌ها استقبال می‌کنیم و دنبال روابطی ویژه و متمایز با تهران هستیم.

امیر قطر با اشاره به روابط ویژه و متمایز تهران و دوحه اظهار داشت: ما معتقدیم از این روابط باید در جهت حل مسایل پیچیده و سخت منطقه استفاده کنیم. ایران دارای جایگاه و نقش ویژه‌ای در منطقه است که ایفای آن نقش در راستای منافع ما نیز هست.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت گفت‌وگو بین ایران و کشورهای جنوبی خلیج فارس، تصریح کرد: این گفت‌وگو بسیار مهم است چراکه مشکلات باید روی میز گفت‌وگو، حل و فصل شوند و نه کسان دیگری بیایند و بخواهند آن را حل کنند.

شیخ تمیم بن‌حمد آل ثانی درباره ریشه‌های گسترش موج تروریسم و افراطی‌گری در منطقه نیز گفت:  بی‌تردید تقویت ارتباطات و همکاری‌ها میان کشورهای منطقه می‌تواند در جهت منافع مردم منطقه باشد که در مواجهه با تروریسم در شرایط سختی بسر می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز