خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه:

تحرکات ایران علیه ناوهای آمریکایی، به درگیری مستقیم می‌انجامد

فرمانده یگان مرکزی آمریکا با اشاره به مانورهای دریایی ایران گفت:عملیات‌های ایران می‌تواند به درگیری مستقیم ایران و آمریکا بینجامد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه واشنگتن پست،  جوزف ووتل با بیان اینکه عملیات‌های دریایی ایران در خلیج فارس می‌تواند به درگیری مستقیم ایران و آمریکا بینجامد، به خبرنگاران گفت: به نظر من نگرانی اصلی در این جا مسئله پیش‌بینی‌های غلط است. نسبت به تحرکات فرماندهان نیروی دریایی سپاه که رفتارهایی برای امتحان ما انجام می‌دهند، نگرانم.

به گزارش واشنگتن‌پست سپاه قدس نیروهای نخبه سپاه پاسداران هستند و ایالات متحده سپاه را مسئول رویارویی‌های دریایی در خلیج فارس با ایران می‌داند. هفته گذشته یک شناور آمریکایی تیرهایی به سمت آب شلیک کرد تا قایق ایرانی را که چند صد یارد بیشتر با گروه ملوانان آمریکایی فاصله نداشت،دور کند که این آخرین رویارویی نزدیک دو کشور بوده است.

ووتل مسئول اعزام نیروهای آمریکایی برای عملیات‌های خاور میانه گفت: آنچه می‌بینم این است که سعی می‌کنند اقتدارشان را در منطقه گسترش دهند اما ما باید علیه اهداف بلندمدت آنها عمل کنیم.

این فرمانده ارشد ارتش آمریکا گفت: بیشتر مانورهای زای آنها توسط نیروی دریایی معمولی ایران صورت نگرفته، بلکه از سوی نیروی دریایی سپاه رخ داده است.

کد خبر : ۴۰۶۴۸۸