خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت:

برخی در رابطه با عملکرد دولت، سیاه‌نمایی می‌کنند

سخنگوی دولت گفت: برخی در رابطه با عملکرد دولت، سیاه‌نمایی می‌کنند.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی گفت: امروز دولت تدبیر و امید با حمایت از کشاورزان حجم خرید دولتی گندم را از ۴.۵ میلیون تن به ۱۰ میلیون تن افزایش داده است و سال جاری میزان اعتبار اختصاص یافته برای گندم خریداری شده از کشاورزان کشور بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

او با بیان اینکه افزایش میزان تولید گندم بیانگر حمایت های دولتی و تمایل کشاورزان برای کشت محصولات کشاورزی از جمله گندم است، تصریح کرد: در بخش چای نیز با افزایش ۴۰ درصدی کاشت این محصول کشاورزی رو به‌رو هستیم که نشانگر سودده بودن و تمایل کشاورزان برای کاشت این محصول است.

نوبخت در ادامه با اشاره به تاکید و دستور رئیس جمهور در راستای تلاش برای خروج کشور از حالت رکود اقتصادی بیان کرد: خوشبختانه دولت توانست نرخ تورم را تک رقمی کند و هم اکنون درصدد رونق اقتصادی کشور هستیم.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به اختصاص ۱۶۰ هزار میلیارد ریال برای هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در کشور گفت: این میزان اعتبار برای واحدهای کوچک و متوسط اختصاص می‌یابد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته رشد اقتصادی کشور را سرعت بخشیده و چرخ های توسعه ملی را به حرکت در می آورد.

نوبخت به تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران و کاهش فروش نفت اشاره و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید توانست فروش نفت را روزانه از یک میلیون بشکه به ۲.۵ میلیون بشکه افزایش دهد.

او با بیان اینکه متاسفانه برخی در رابطه با عملکرد دولت بی انصافی کرده و اقدام به سیاه‌نمایی می‌کنند، ادامه داد: البته گلایه‌هایی نیز از برخی کشورهای همسایه داریم که اگر هم اکنون حمایت‌های ایران نباشد، شبانه شکست می‌خورند و همان کشورهایی که در هشت سال دفاع مقدس زیربناهای ایران را نشانه رفتند و در تحریم ها نیز تابع تصمیم‌های زورگویان بودند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام این که دولت به دنبال اجرای سیاست های توسعه متوازن در کشور است، گفت: برخی‌ها بیان می‌کنند که دولت به برخی استان‌ها بیشتر از استان‌های دیگر توجه دارد ولی دولت دنبال عدالت است و همه باید از بدبینی به دولت پرهیز کنند. دستور ویژه رئیس جمهوری نیز برای توجه به مناطق کمتر توسعه یافته  است، ضمن اینکه دولت تدبیر و امید معتقد به توسعه متوازن است.

کد خبر : ۳۹۷۵۱۸