خبرگزاری کار ایران

در همایش تبلیغاتی مطرح شد؛

ادعای ترامپ در مورد ویدئوی دریافت پول‌های نقد آمریکا در ایران

کاندیدای جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا از وجود یک ویدئو از تمامی لحظات تخلیه پول‌های نقد در ایران صحبت کرد و مدعی شد: این ویدئو توسط دوربین با کیفیت دولتی و در یک مکان به شدت محرمانه فیلم‌برداری شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از هافینگتون پست، دونالد ترامپ روز گذشته با طرح یک ادعا جزییات ویدئویی که به گفته او به روزی که مقامات ایران پول نقدی را که آمریکا برای آزادی زندانیان توسط یک هواپیمای بی نام و نشان برای ایران فرستاده است  از هواپیما خالی می‌کنند مربوط بود را در همایشی تبلیغاتی بازگوکرد.

این روزنامه آمریکایی مدعی است که این پول بخشی از پرداختی است که اوایل امسال در ازای خرید اسلحه در زمان شاه و قبل از انقلاب اسلامی توسط آمریکا بلوکه شده و بر اساس توافق باید به ایران پرداخت می‌شد. 

ترامپ در این خصوص گفت: من این صحنه را هرگز فراموش نمی‌کنم. فکر نمی‌کنم هیچ کس تا به حال چیزی که من می‌خواهم بگویم را به شما گفته باشد. ایران از تمام قسمت‌های دریافت پول از هواپیما فیلم گرفته است.

او ادامه داد: جایی که هواپیما در ایران می‌نشیند به شدت "محرمانه" است. آنها همان‌طور که می‌دانید جنجال خبری راه نیانداختند.

ترامپ درباره جزییات ویدئوی مورد ادعای خود گفت: با وجود اینکه از انبوه خبرنگاران در این فیلم خبری نیست اما آنها فیلم خیلی خوبی تهیه کردند که یقینا با دوربین دولتی بوده است و فیلم تماما مربوط به صحنه تخلیه پول‌های نقد از هواپیماست. این یک نوار نظامی است که ویدئوی آن کیفیت عالی و زیبایی داشت.

ترامپ مدعی شد: ایران تمام صحنه را برای گرفتن فیلم دریافت پول نقد آمریکا چیده است.  من فکر نمی‌کنم این را جایی شنیده باشید و من اولین نفری هستم که این را به شما می‌گویم.

او در حالی که با طعنه خطاب به دولت آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد! کدام رییس جمهوری این کار را می‌کند؟

کاندیدای جمهوری‌خواه آمریکا ادامه داد: چیزی که فوق‌العاده است، این است جایی که هواپیما می‌نشیند "بسیار محرمانه" است و از جنجال و همهمه خبرنگاران خبری نیست. آنها یک نوار فوق‌العاده را که مشخصا توسط دوربین دولتی پر شده است، ضبط کرده‌اند و این فیلم کسانی را نشان می‌دهد که در حال تخلیه پول‌های نقد از هواپیما هستند.

ترامپ با بیان این ادعا که ایرانی‌ها برای اینکه ما را شرمنده کنند این نوار ویدئو را برای ما فرستادند، گفت: این یک نوار نظامی است که به خوبی روی یک پایه ثابت فیلم‌برداری شده است. کیفیت آن بالاست و هیچ کس از اینکه جلوی دوربین است، مضطرب نیست چرا که این فیلم سرازیر شدن پول از هواپیماست.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا ادعا می‌کند: حال باید پرسید این پول را چه کسی دریافت می‌کند. من بعید می‌دانم که مردم ایران این پول‌ها را دریافت کنند.  اما چه کسی این پول را دریافت می‌کند و چه کسی مسئول دادن این پول نقد بوده است؟

ترامپ با تاکید بر اینکه ایران این فیلم را به ما داد تا ما را شرمسار کند، گفت: دو روز پیش یکی از مقامات ارشد گفته بود ما به این توافق اهمیتی نمی‌دهیم چرا که ما هر کاری بخواهیم انجام می‌دهیم.

او مدعی شد: ایرانی‌ها مشکلات عظیمی داشتند. آنها تحت تحریم بودند، آنها داشتند می‌مردند و حتی در معرض فروپاشی بودند که ما این توافق وحشنتاک را انجام دادیم و تحریم‌ها را لغو کردیم و حالا ایران یک قدرت است.

ترامپ ادعای همیشگی خود را تکرار کرد و گفت: ایران زودتر از آنچه شما تصور کنید به سلاح هسته‌ای دست پیدا خواهد کرد. آنها برای این پول‌ها و همه چیز برنامه‌ریزی می‌کنند. ایران در یمن می‌جنگد و ما با ایران می‌جنگیم و حالا این پول‌ها در دست آنهاست.

او در پایان رو به حامیان حزب جمهوری‌خواه آمریکا در فلوریدا گفت: ما توسط اوباما و سیاست‌هایش تحقیر شدیم. ما با توافق هسته‌ای تحقیر شدیم.

کد خبر : ۳۹۷۳۱۳