خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه هلند به ایلنا خبر داد:

پرداخت‌های کلان مالی اروپا به ایران از طریق یک بانک هلندی

وزیر امور خارجه هلند گفت: مطمئن می‌شویم که سرمایه و پول نقد مورد نیاز وارد ایران می‌شود.

برت کوندرس وزیر امور خارجه هلند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، با اشاره به نقش هلند در تسهیل روابط بانکی بین اروپا و ایران اظهار داشت: یکی از کارهایی که در خصوص توافق با ایران حائز اهمیت است، این است که مطمئن باشیم سرمایه و پول نقد وارد مورد نیاز وارد ایران می‌شود از این رو  هلند به ایفای نقش سازنده خود در این رابطه ادامه می دهد.

او با بیان اینکه علت ایفای این نقش سازنده این است که در پایان باید اطمینان‌ خاطر داشته باشیم که سود قابل قبولی به مردم ایران برسد، گفت: در همین رابطه نقش هلند بسیار مهم است، چراکه بانک مرکزی هلند و سایر بانک‌های هلند نقشی اساسی در این رابطه خواهند داشت.

وزیر امور خارجه هلند درباره اینکه آیا بانک خاصی در هلند قرار است جایگزین بانک‌های عمده اروپایی که قادر به پرداخت‌های کلان نیستند باشد، گفت: در حقیقت در نشست دو جانبه با وزیر امور خارجه ایران در همین رابطه بحث‌هایی صورت گرفته است.

او اظهار داشت: روند انتخاب بانک جایگزین در هلند تسهیل شده است، اما در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند نام بانکی که طرف حساب است را ببرد یا خیر، گفت: هنوز نمی‌تواند نام بانک را بگوید.

کد خبر : ۳۸۴۰۷۲