خبرگزاری کار ایران

نوبخت در مخالفت با تبصره هدفمندی یارانه‌ها:

دولت قصد حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر را ندارد

سخنگوی دولت در مخالفت با تبصره هدفمندی یارانه‌ها گفت: صرفاً قصد داریم یارانه حدود ۵۶۸ هزار نفر مستغنی را حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست علنی نوبت صبح مجلس و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۵ کل‌کشور، در مخالفت با تبصره مصوبه کمیسیون تلفیق درخصوص هدفمندی یارانه‌ها گفت: برخی در کمیسیون مصاحبه کردند که با این تبصره یارانه ۲۴ میلیون نفر به دلیل عدم نیازمندی قطع می‌شود، در حالی که دولت قصد حذف این تعداد را ندارد.

نوبخت: دولت می‌خواهد تنها ۵۶۸ هزار نفر از یارانه‌بگیران را حذف کند
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر همین اساس تصریح کرد: براساس اطلاعات سازمان امور مالیاتی قرار است، آن تعداد افرادی که طبق مصوبه لایحه بودجه ۹۴ هنوز حذف نشده‌اند، حذف شوند.

او در ادامه تعداد افراد مستغنی که نیازمند دریافت یارانه نیستند را ۵۶۸ هزار و ۷۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد افراد در کشور باقی مانده‌اند که با حقوق بالای ۳۵ میلیون تومان در سال هنوز یارانه دریافت می‌کنند که باید حذف شوند، لذا نباید استرس حذف شدن را با شایعات در جامعه ایجاد کنیم.

لاریجانی: دولت در حذف یارانه‌بگیران موفق نبود

لاریجانی در ادامه خطاب به نوبخت گفت: طی ۲ سال گذشته به دولت اجازه دادیم خودش با بررسی‌هایی که می‌کند، افراد غیر نیازمند را از فهرست یارانه‌بگیران حذف کند که موفق هم نبود، لذا امروز چگونه می‌توانید با حذف این تعداد پایین مشکلات یارانه را حل کنید.

نوبخت در پاسخ به رئیس مجلس بیان داشت: دولت به آنچه مجلس در تبصره ۲۰ لایحه بودجه ۹۴ تعیین تکلیف کرد، عمل و وزیر تعاون نیز گزارشی از آن ارائه کرد که بر این اساس حدود ۳ میلیون نفر از فهرست حذف شدند، لذا وزارت کار به صورت مستمر پیگیر است.

کد خبر : ۳۶۰۷۹۹