خبرگزاری کار ایران

محتشمی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:/تکرار/

رئیس دولت اصلاحات همیشه در شرایط بحرانی جامعه را به آرامش دعوت می‌کند

محتشمی پور گفت: در مظلومیت آقای خاتمی همین بس که همیشه جامعه را در بحرانی‌ترین شرایط دعوت به آرامش کرده اما به جای اینکه پاسخ مثبتی از تندروها بگیرد، همیشه مورد حمله آنها واقع شده است.

فخر السادات محتشمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، نوروز را فرصتی برای حرکت به سمت تعامل و گفت و گو در سطح ملی دانست.

او در مورد نقش مجلس در رسیدگی به امور زندانیان سیاسی گفت: چیزی که مسلم است این است که قوا استقلال نسبی داشته و این از امکان تغییر فضا با تغییر مجالس در رابطه با مساله زندانیان سیاسی خواهد کاست اما با توجه به نقش نظارتی که برای قوه مقننه بر اساس قانون قائل هستیم می توان امیدوار بود که در مجلس دهم آقای مطهری به تنهایی مسئول احقاق حقوق مظلومان نباشد و مجموعه ای از نمایندگان در این مجلس پیگیر اقدامات غیرقانونی در همه حوزه ها باشند.

او در خصوص مساله ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات گفت: متاسفانه گویا در جامعه ما هر کسی محبوب تر است توسط تندروها مورد فشار و هجمه بیشتری قرار می گیرد. در مظلومیت آقای خاتمی همین بس که همیشه جامعه را در بحرانی ترین شرایط دعوت به آرامش کرده اما به جای اینکه پاسخ مثبتی از تندروها بگیرد همیشه مورد حمله آنها واقع شده است.

او در ادامه از این رویکرد تندروها نسبت به شخصیت های سیاسی انتقاد کرد و گفت: چنین عملکردی موجب نادیده گرفتن نقایص و کاستی های افراد شده و صرفا این شخصیت ها را  روز به روز نزد مردم محبوب ترخواهد کرد.

همسر مصطفی تاج زاده گفت: ممنونع التصویری هیچ توجیه منطقی و عقلانی ندارد از سویی قوه قضاییه همیشه توپ را در زمین  دولت و شورای عالی امنیت ملی انداخته و این موضوع بارها توسط این دو نهاد تکذیب شده است. در آخرین اظهارات رییس جمهور هم ما شاهد تکذیب ممنوع التصویری آقای خاتمی بودیم.

او تصریح کرد: مجموعه این اقدامات اعم از ممنوع التصویری و ادامه حصر و ادامه زندان برای کسانی که فقط جرمشان نقد بوده است برای جامعه فایده ای نخواهد داشت. انتظار می رفت با فضایی که به واسطه برجام به وجود آمد و ایران به عنوان یک کشور اهل تعامل در جهان شناخته شد این فرهنگ به داخل کشور نیز تسری پیدا کند و گفت و گو که دارای پشتوانه فرهنگ قرآنی است در داخل حاکم شود و جناح های مختلف سر میز مذاکره با هم به تعامل برسند.

محتشمی‌پور گفت: بعد از انتخابات ۹۴ که مردم در آن به جریانی رای دادند که خواهان امنیت آرامش صلح و گفت‌وگو و مذاکره بود، ما برای سال آینده امیدواریم در همین ایام نوروز این تحویل سال و تقریب قلوب صورت بگیرد و با استعانت از درگاه خداوند منان همه مردم به سمت تعامل و گفت‌وگو حرکت کنند و شرایط خوبی در کشور حکم‌فرما شود.

کد خبر : ۳۵۷۵۰۵